DSF Studio - efteruddannelseskurser for professionelle skuespillere, dansere, sangere og musicalperformere.

Der er Åben Studio undervisning i DSF Studio på Tagensvej 85 inden for følgende discipliner: skuespiltræning, filmskuespil og musicaldans. Der afholdes også arrangementer og foredrag om emner, der er relevante for brugernes arbejdsliv - se mere under arrangementer.

Det koster 200 kr. i alt pr. halvår at deltage i Åben Studios undervisning, hvilket inkludere alle hold anført under Åben Studio.

Betalingen kan ske kontant i receptionen eller via mobilepay nr. 73270 og gælder til træning og andre udvalgte arrangementer i København, Aarhus, Odense og Aalborg.

Kom og træn, når du har tid og lyst.

Filmskuespil med Lotte Svendsen

Onsdage, 5. september - 28. november (ingen undervisning i uge 42)
kl. 9.30-12.30
DSF Studio, Tagensvej 85, 2. sal, 2200 København N
ubegrænset
løbende
200 kr. for Åben Studio kort, 2 halvår 2018
Filmskuespil med Lotte Svendsen

Med karakterarbejde kan du opnå den gode scene på kort tid.

Filmskuespil med Lotte Svendsen handler om at blive bedre til at gå målrettet til værks. At øve sig i at tale sammen, og stille de rigtige - og til tider - svære spørgsmål. Hvad driver karakteren, og hvordan opnår karakteren sin vilje? Og hvad gør man som skuespiller, hvis instruktøren ikke kan svare på ovenstående? Hvordan kan man som skuespiller være med til at skabe åbenhed og tillid på en ofte presset filmoptagelse?

Hos Lotte Svendsen er stilen ofte tragikomisk. Hun har stor interesse for karakterarbejde, og er inspireret af Mike Leigh.  På kurset vil der blive arbejdet med miljøbeskrivelser, hvor Lotte medbringer en stak nultekster, sjældent på mere end 10-12 replikker. Sammen udforsker I teksten, og hérfra udstikkes en retning. Typisk arbejdes der max. en times tid med den samme tekst, efterfulgt af evaluering.

Lotte Svendsen er uddannet filminstruktør fra Den Danske Filmskole i 1995. Hun har lavet flere spillefilm (bl.a.  "Bornholms Stemme"), instrueret satire på scenen og på TV (”Emmas Dilemma" og "Damen med de Blå Tænder"). Senest har Lotte Svendsen instrueret spillefilm "Sikke et cirkus", og tv-serien og filmene "Max pinlig". Hun underviser på Den Danske filmskole, og har også afholdt workshops på Super 16.

Læs mere om Lotte, her

obs. der undervises ikke onsdag den 26. september og 17. oktober.