Aarhus: Castingkursus med Djamila Hansen

11. april
400 kr.
Aarhus: Castingkursus med Djamila Hansen

Casting - proces eller resultat?

Få det bedste ud af at gå til casting.

Der arbejdes med forberedelse til casting, tekstarbejde, improvisation og kameraforståelse.
Deltagerne skal regne med at skulle forberede tekster til kurset.

Djamila Hansen har arbejdet som caster siden 2002, og arbejder derudover også som instruktørcoach. Hun har castet alt fra film, TV-serier og kampagner til teater. Djamila har en intuitivt tilgang til casting, og lader det der sker i castingen udfolde sig naturligt. Naturlighed, ægthed og tid er aspekter Djamila vægter højt i en casting situation. Djamila har nogle helt klare holdninger til, hvad der fungerer, men hendes primære fokus er at hjælpe skuespillere med at præstere deres bedste i castingen.

Djamila Hansen har bl.a. castet filmene ” En Soap” ,”Idealisten”, ”Darling” og tv-serierne ”Rita”, ”Norskov”, “Ditte & Louise" og ”Liberty”. Med en baggrund i teater har hun også arbejdet som instruktørassistent på Dr. Dante, Aveny-T og Det Kongelige Teater, og har været instruktørassistent på film for instruktørerne Pernille Fischer Christensen og Birgitte Stærmose.

Djamilla Hansen IMDb