Aarhus: Film i Vestdanmark - konference & workshop

Filmby Aarhus
9. april
Det er gratis at deltage, men der et no-show fee på 250,00 kr.*

Dansk Skuespillerforbund inviterer i samarbejde med Filmby Aarhus, Aarhus Filmværksted & Dionysus Media til en tværfaglig netværks- og konferencedag for skuespillere og filmskabere.

Det er ikke nogen hemmelighed, at filmbranchen er størst i Østdanmark. Det findes også længere vest på, men hvordan og hvad kan vi gøre for at styrke forholdene i vest? Gennem debatter og workshops sætter vi spot på filmskuespil og filmproduktion i Vestdanmark.

Arrangementet er både for skuespillere og filmfolk (primært instruktører og fotografer). Øvrige folk fra branchen, der vil være med til at diskutere et relevant emne, er også meget velkomne.

I løbet af dagen skal vi debattere, udveksle erfaringer, og i en workshop skal deltagerne selv på gulvet og sammen arbejde med og styrke kendskabet til filmmediet. Alt sammen for at styrke netværk og kompetencer for vestdanske skuespillere og filmskabere. Der er efterfølgende mulighed for at deltage i en miniproduktion.

(Tilmelding nederst på siden).

DELTAGELSE

Der er forskellige muligheder for deltagelse:

9:00-17:30 / Fuld deltagelse -
Konference & workshop + miniproduktion (tre efterfølgende selvvalgte dage).
Denne deltagermulighed er for skuespillere og filmteams (bestående af instruktør + fotograf)

9:00-15:30 / Konference & workshop -
Deltagelse i konference & workshop

9:00-13:30 / Begrænset deltagelse (kun konference-del) -
Deltagelse i konference minus workshop
(Denne deltagermulighed er for producere/producenter, castere, øvrige filmarbejdere, eller andre der kun ønsker at deltage i konference-delen)

PROGRAM

(Med forbehold for ændringer)

9:00-10:00 - morgenbrød, kaffe og velkomst

10:00-13:30 - debatter, paneldebat & frokost

13:30-15:30 - workshop (for deltager-typerne: "fuld deltagelse" og "konference & workshop")

15:30-17:30 - workshop + kickstart af miniproduktioner (for deltager-typen: "fuld deltagelse")

MINIPRODUKTION

I forlængelse af netværks- og konferencedagen vil der være mulighed for at deltage på et workshopforløb på tre selvvalgte dage, hvor et filmteam (instruktør og fotograf) og et lille hold skuespillere arbejder på en mini filmproduktion. I miniproduktionen er der fokus på processen frem for selve produktet. Det handler om at udforske filmmediet, lære af hinanden, forstå hinanden og sammen blive klogere på, hvad det vil sige at arbejde på en filmproduktion.

Hvert hold på en miniproduktion består af en instruktør, en fotograf og to-fire skuespillere.

Hvis du godt kunne tænke dig at deltage i miniproduktionen, skal du i tilmeldingen vælge "Fuld deltagelse". Der er et begrænset antal pladser til miniproduktionen, så vi kan desværre ikke garantere, at alle får mulighed for at deltage på miniproduktion. Det afhænger af antallet af tilmeldte filmteams samt antallet af tilmeldte skuespillere. Vi forsøger naturligvis at få puslespillet til at gå op på bedst mulige måde, og opfylde alles ønsker. Alle der ønsker at deltage på miniproduktion får besked efter tilmeldingsfristen d. 9. april.

Deltagelse i konference & workshop d. 30. april er et krav for at kunne deltage i miniproduktion.

Det med småt:

Rettigheder til det færdige produkt i forbindelse med miniproduktionen tilfalder udelukkende gruppens medlemmer (to-fire skuespillere samt én instruktør og én fotograf). Inden forløbet med miniproduktion påbegyndes indgås en skriftlig aftale mellem gruppens medlemmer om rettigheder til produktet og eventuel offentliggørelse.

*No-show fee: 250,00 kr.

Det er gratis at deltage. Der er dog et no-show fee på 250,00 kr., som opkræves ved no-show eller afbud senere end 48 timer før arrangementet starter (sygdom undtaget).

Eventuelle spørgsmål kan sendes til: ams@skuespillerforbundet.dk