Åben Studio: Audition- og sangtræning med Johnny Jørgensen

DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
200 kr. for Åben Studio kort 1. halvår 2020
Åben Studio: Audition- og sangtræning med Johnny Jørgensen

Når man synger, forsøger man at fortælle en historie. Men forskellige ting kan ind i mellem komme i vejen for den gode sangperformance. Det kan være sangligt, dramatisk eller personligt, og det kan varierer fra dag til dag og fra sang til sang.

På dette forløb vil deltagerne komme til at arbejde med formidling af sangen - bl.a. hvordan man får det sanglige til at arbejde for sig, hvordan man formidler en sangtekst, hvordan man står godt på sine ben, og hvornår formidlingen når igennem og ud til publikum.

Johnny Jørgensen tager udgangspunkt i Anne Rosing-metoden og arbejder derudover ud fra sin egen erfaring som sanger og underviser.

Undervisningen tilrettelægges, så der er fokus på det, der er brug for. Det kan både være sangteknisk, dramatisk nærvær og personlig udstråling. Det kommer an på de enkelte deltagere.

Deltagerne medbringer selv en sang, som de vil arbejde med. Hvis man kommer alle fem gange, kan vi lave et mindre sangforløb. Hvis man dukker op til en enkelt session, tager vi mere udgangspunkt i den enkelte sang. Man kan f.eks. tage en sang med, man skal bruge til en audition.
NB: Vi har brug for noder eller akkorder i den rigtige toneart.

CV Johnny Jørgensen

Solist:

Atlantis-koncerter på Bellevue 2018. Ferryman i 'Esaura' 2013 (Fredericia Teater). Koptos i 'Atlantis' 1993-2005 (Østre Gasværk, Bellevue, Jyllandsturnéer). 'Rent' (Gladsaxe Teater, 2000). Russeren i 'Chess' (Herning Kongrescenter, 2009). Dansk Melodi Grand Prix (1995-2005). Solist i 'Løvernes Konge' og 'Charlie og Chokoladefabrikken'. Solist for Selvsving og solist i Læderhalsene. Koncerter overalt i Danmark.

Korsanger:

Slotskoncerter på Ledreborg 2017-2018, Sanne Salomonsen, Nik & Jay, Thomas Helmig, Søs Fenger, Steen Jørgensen, Preben Kristensen, Elaine Page, Tommy Körberg, Stig Rossen, Jette Torp, Trine Gadeberg.

Sanginstruktør:

’Sanne’, 'Hairspray', ’Elf’, ’Terkel’, ’Spamalot’, ’Midt Om Natten’, ’Kærlighed Ved Første Hik’ (Tivoli), ’Den Evige Ild’ (Bellevue), 'Jordens Søjler', 'Skammerens Datter', 'De Tre Musketerer' (Østre Gasværk), 'Shrek' (One and Only Company), 'Cabaret' (Fredericia Teater), 'Wild Party' (Gladsaxe Teater), 'Gummitarzan' (Cirkusbygningen). 'Evita', 'My Fair Lady', 'Producers' (Nyborg Voldspil), ’Chess’, ’Annie’, ’Hairspray’, ’Rent’ (Palsgård).

Sanglærer:

Det Danske Musicalakademi Fredericia (2008- ), Det Danske Rytmiske Musikkonservatorium (2000-2005), privatelever siden 1994.

Tegnefilm:

Korsanger på bl.a. Løvernes Konge, Frost, Modig, Phineas & Ferb, Junglebogen 2, Happy Feet II, Modig, Disney On Ice, Bjørnebrødre.

Korleder:

Læderhalsene (1994-2018).

Pianister i Åben Studio forløbet med Johnny Jørgensen:

Kristof Jan Jasik

Thomas Jaque