DSF Studio - efteruddannelse og netværk

DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
200 kr. for Åben Studio kort, 2 halvår 2018
Drama og tekstarbejde med Anders Lundorph

Vi arbejder med eksisterende teaterscener på gulvet for at udforske, hvordan vi kan trække så meget drama som muligt ud af situationerne. Hvor hårdt kan vi presse teksten og spillet, så vores valg bliver interessante og overraskende? Og så situationen på scenen bliver klar, konsekvent og kompromisløs.

Vi vil undersøge, hvad der gør, at en scene, eller situation virker på publikum. Hvad kan vi gøre for at skærpe den? Alle kneb gælder. Vi arbejder med spørgsmålet: Hvordan får vi folks opmærksomhed?

Udgangspunkt er, at vi skal overraske os selv, hvis vi vil overraske publikum. Ikke bare i aften, men hver aften. Og vi skal flytte os selv, hvis vi vil flytte publikum.

Undervisningen henvender sig til kunstnere, der har erfaring fra scenen med tekstarbejde og vil foregå som en studiekreds, hvor vi genererer ideer og afprøver ideer til rollen, situationen og scenen. Formålet er at udvide vores måde at få ideer på, der fanger vores og publikums opmærksomhed.

Anders Lundorph, teaterinstruktør og radio drama-instruktør uddannet i teatervidenskab på Københavns Universitet og som sceneinstruktør på Rose Bruford College of Speech and Drama i London.
Anders har været ansat som husinstruktør på DR Radio Drama og instruerede radioserien Borgen: Outside the Castle på BBCs Radio 4. Han har arbejdet som freelance-instruktør på scener i hele Danmark, men har haft særlig tilknytning til Aarhus Teater, Københavns Musikteater og Eventministeriet på Det Kongelige Teater, hvor han især har lavet teaterversioner af klassiske film og tv-udsendelser. Anders modtog en Reumert Talentpris i 2008 for forestillingen Kopftot på Cafe Teatret, og hans forestilling Boys Don't Cry vandt en Reumert Særpris i 2014. Anders har instrueret revy, musicals og teaterforestillinger på både små og store teatre.

Læs mere på lundorph.dk

Obs. der undervises ikke i efterårsferien torsdag 18/10.