Filmskuespil og self-tape workshop med Thomas Chaanhing

17. februar
450 kr.
Filmskuespil og self-tape workshop med Thomas Chaanhing

På dette 4-dages kursus vil du komme til at prøve kræfter med skuespil foran kamera og self-tapes.

Skuespiller Thomas Chaanhing deler ud af sine egne mange erfaringer med filmskuespil og der er fokus på arbejdet foran kameraet og optagelsen af et godt self-tape. Thomas tager kursisterne igennem, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer, samt hvordan man får mest muligt ud af det udstyr, man har til rådighed. Kurset er hands-on og som kursist skal du selv en del på gulvet og prøve kræfter med at optage et self-tape, bevidsthed om kamera og filmskuespilteknik.

Kursisterne vil få tilsendt en-to scener et par dage inden kurset, som skal læres udenad. En øvelse, der simulerer den tid, man normalt ville have til rådighed, når man får et self-tape. På kurset arbejder kursisterne parvis og optager de scener, de har fået tilsendt samt en såkaldt “ident” (filming af close up, hel figur, og siden).
Forløbet afsluttes med en gennemgang af de forskellige scener for at gennemgå, hvad der fungerer og ikke fungerer. Der gives tips og råd omkring bevidsthed om kamera og filmskuespilteknik. Thomas har undervist flere gange i DSF, og han formår at skabe et trygt og inspirerende arbejdsrum i øjenhøjde - skuespiller til skuespiller.

Thomas Chaanhing er skuespiller og uddannet i Sverige i 2001. Thomas har gennem sin karriere haft større og mindre roller i skandinaviske produktioner og har de senerste år fået hul igennem til det internationale marked. Blandt andet har han medvirket i produktioner som Netflix’ Marco Polo, de britiske serier Strangers og Chimerica samt den amerikanske serie Ransom.

Thomas Chaanhing IMDb profil

NB: Der arbejdes med engelske tekster på kurset.

shemaleup.net