Improvisation med Ole Boisen

ubegrænset
200 kr. for Åben Studio kort 2. halvår 2019
Improvisation med Ole Boisen

I DSF Studio er improvisation et værktøj, som du som udøvende kunstner bliver trænet i at bruge til at holde skarpt fokus, høj intensitet, autentisk nærvær og spilleglæde. Det er et værktøj, som også vil gøre dig bedre til i enhver tænkelig castingsituation ikke at gå i baglås, men byde fra det bedste sted i dig.

Impro med Ole Boisen starter med dans som opvarmning. Dans er kropsstyret og impulsstyret, og det er med til at kickstarte undervisningen. Øvelser og træning er inspireret af Keith Johnstone. Det handler om at opdage, udforske, sætte hjernen på standby og bypasse kontrollen og fortælle noget sammen. Der er ikke fokus på præstation og resultat. Det er aldrig en jagt på jokes og morsomheder. Men det er heller ingen hindring at være sjov. Mange tror, at impro er for hurtige, sjove mænd, og at det gælder om at få publikum til at grine. Det er imidlertid slet ikke tilfældet. Impro er også både poetisk, grumt og rørende, og vi griner mest, fordi der er så meget på spil. Impro med Ole handler om at komme forbi præstationslysten og –trangen og lave så ufattelig mange fejl, at man med sænkede parader kan begynde at spille sammen og finde på fantastiske ting i nuet. Undervisningen slutter altid af med improviserede par-scener.

Ole Boisen underviser i improvisation på teaterskoler, filmskoler og dedikerede højskoler og har mange års erfaring som improvisationsspiller på teatret og i tv-programmer. Han har bl.a. indspillet TV satiren “A-Klassen” baseret udelukkende på improvisation. Ole er freelance skuespiller på alle platforme og bruger impro til at holde værktøjerne skarpe, lysten oppe og frygten fra døren. Læs mere om Ole her.

OBS: der undervises ikke i efterårsferien, tirsdag 15. oktober.

Obs. vikar: 29/10, 12/11 og 19/11 - Christian Damsgaard.