Covid-19 restriktioner:

Vi følger myndighedernes gældende anvisninger ift. max antal personer i salene, Kulissen (95 kvm) og Spejlsalen (73 kvm) i Self-tape lokalet dog max 2-3 personer.

Meisnerteknik I med Sarah Boberg

7-9. september
kl. 10-16
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
11. august
350 kr.
Meisnerteknik I med Sarah Boberg

Kurset henvender sig til begyndere og letøvede i Meisnerteknikken.

Meisnerteknik er en konkret arbejdsmetode, der fokuserer på nærvær og samarbejde. Sanford Meisner var en af grundlæggerne af The Group Theater. Han udviklede og forfinede det, der nu kaldes Meisnerteknik. Teknikken bygger på K. Stanislavskijs teorier og principper, og deltagerne arbejder med improvisationsøvelser, der fokuserer på spontanitet og på at reagere ærligt på sine medspillere i nuet. Meisner siger bl.a: Acting is reacting - Acting is real response to imaginary circumstances.

Formålet med kurset er at styrke skuespillernes koncentrations- og perceptionsevne. Træningen giver dem nogle solide redskaber, der er meget brugbare især i forhold til film, tv, casting og nærvær på scenen. Den ene del af træningen er et repetitionsbaseret øvelsessystem, hvor deltagerne arbejder to og to. Den anden del er tekstarbejdet. Her lærer deltagerne bl.a. at forberede sig bedre hjemme, at finde deres karakters funktion, og at overføre teknikken og redskaberne i selve skuespilarbejdet til det, de kan i forvejen. Det er en meget konkret arbejdsform - underholdende og enkel.

Underviser Sarah Boberg er uddannet som skuespiller og underviser i New York på bl.a. Actors Studio og William Esper Studio. Sarah har undervist både instruktører og manuskriptforfattere på Den Danske Filmskole, og hun underviser også skuespil-eleverne på Filmhøjskolen i Ebeltoft såvel som på Aarhus-Odense- og Statens Teaterskole.

Sarah Boberg er kendt fra hendes medvirken i bl.a. ”Broen” og ”1864”. På scenen har hun medvirket i ”The Seagull” på Det Kongelige Teater, ”Angels in America” på Betty Nansen, ”George Kaplan” på Husets Teater, ”Peter og Elgen” på Teater Grob, "Enetimen" på Sorte Hest, "Revisoren” på Nørrebros Teater, og "Min geniale veninde" på Odense Teater.

Obs. 4 dages kursus fra 7-8. & 10.-11. september (onsdag 9. sept. er fridag)