DSF Studio - efteruddannelse og netværk

6. september
600 kr.
Odense: Filmskuespil workshop med Mads Kamp Thulstrup

Arrangement, rekvisit, spændvidde, temperatur og pausering er afgørende virkemidler i filmdramaet. Med større bevidsthed om de filmiske virkemidler, bliver dit modspil og samspil med filminstruktøren bedre og mere kvalificeret.

De fleste filminstruktører er vilde med skuespillere, der ikke blot ”leverer varen”, men også tilbyder instruktøren andet og mere, end han/hun havde forestillet sig.

I løbet af denne workshop rejser vi spørgsmål som: Hvor befinder kameraet sig) Total eller et nærbillede? Står kameraet fast? Eller er det bevægeligt? Hvor er lyset? Fortælles scenen bedst gennem et bevægeligt arrangement? Hvilke fysiske aktiviteter vil klæde scenen? Det handler om at udforske og være skarp på nye fortolkninger af teksten/scenen. Vi kigger på hvilke konkrete redskaber og hjælpemidler, der eksisterer. Eksempelvis kan brugen af den rigtige dramatiske rekvisit gøre en stor forskel.

Vi arbejder os grundigt ned i materien af den filmiske scene gennem forskellige øvelser - store som små – og vi kommer til at arbejde med skrevne scener og improvisationer. Vi filmer en stor del af arbejdet og evaluerer resultatet. Det bliver tre intense dage.

Målet er ”at fylde i værktøjskassen”, så du bliver 100 % tryg ved filmarbejdet og altid har et værktøj ved hånden i tilgangen til arbejdet foran kameraet, uagtet rollens omfang.

Mads Kamp Thulstrup er uddannet fra Den Danske Filmskole, Instruktørlinjen (fiktion) i 2005. Gennem sin karriere har han beskæftiget sig med alt fra reklamefilm til kort- og længere fiktion, TV-serier og dokumentarfilm. Særligt har Mads fundet inspiration i krydsfeltet mellem de to genrer fiktion og dokumentar, der ifølge Mads har en masse at tilbyde hinanden. Derfor forsøger Mads i stigende grad at gribe fiktionsprojekter mere dokumentarisk an. Mads elsker at angribe skuespilarbejdet mest muligt organisk, spændstigt og uforudsigeligt.

2015-16: instruktion af "Bedrag", sæson 2, afsnit 3+4 samt 7+8.
2014: Instruktør på TV-serien ”Arvingerne”, 2. Sæson, afsnit 4+5.
2010: Instruktion af dokumentarfilmen ”Jernhårde Ladies” (80 min.)
2009: Instruktør på den Emmy-vindende TV-serie ”Livagterne”, afsnit 13+14.
2008: Instruktion af dokumentarfilmen  ”… Og Det var Danmark” (107 min.). Vinder af  Gulddok´en for ”Årets bedste lange dokumentarfilm” ved CPH:DOX i 2008.

Læs mere om Mads Kamp Thulstrup