Operakursus med Anne Barslev

17. februar
500 kr.
Operakursus med Anne Barslev

På dette operakursus skal vi arbejde med sangerens dramatiske valg i forhold til materialet. Hvilken metode bruger sangere til at undersøge karakterens valgmuligheder, og hvad er konsekvensen af metoden? Går vi til karakteren udefra eller indefra? Metodisk eller intuitivt? Vi skal afsøge karakterens mange muligheder, ikke med henblik på et resultat, men for at blive bevidst om nuancerne og om de valg vi mere eller mindre instinktivt tager.

Anne Barslev er uddannet operainstruktør fra Hogesschool voor de Kunsten i Amsterdam og hun bl. a. instrueret ’Tosca’, ’Carmen’, ’Barberen’, ’Tryllefløjten’, ’Romeo og Julie’, ’Don Juan’, ’Maria Stuarda’, ’Madama Butterfly’, ’Boheme’, ’L´Ordeo’, ’De Syv Dødsynder’, ’Poppeas Kroning’ og meget andet. I store træk altid på dansk og tit på en lidt anden måde end forventet.

Læs mere om Anne Barslev her

Pianist: Louise Schrøder