Self tape med Thomas Chaanhing

22. marts
400 kr.
Self tape med Thomas Chaanhing

Hvordan laver man et godt self tape? Hvad er vigtigt at tage højde for? Er der noget der fungerer bedre end andet? Og hvad for noget udstyr kan man bruge?

På dette kursus får du redskaberne til at komme godt fra start med at producere self tapes. Thomas Chaanhing deler ud af sine erfaringer med metoden, og han vil blandt andet gennemgå nogle af sine egne self tapes, hvad fungerer godt og hvad fungerer ikke, samt et generelt set-up ud fra de redskaber, man har til rådighed.

Ca. en uge inden kurset får man tilsendt en scene, som skal læres udenad. Dette er for at simulere den tid, man normalt ville have til rådighed, når man skal lave et self tape.

På kurset arbejder man parvis og optager de scener, man har fået tilsendt samt en såkaldt “Ident” (filming close up/hel figur front og siden). Kurset afsluttes med en gennemgang af og feedback på de forskellige self tapes, der er blevet produceret i løbet af kurset.

Til kurset opfordres der til at medbringe det udstyr, som man har til rådighed. Som minimum behøver man et kamera/mobiltelefon med kamerafunktion og en computer, som man kan overføre filerne fra kameraet til. Hvis man har tilgang til ekstraudstyr som kamerastativ, lys, mikrofon, osv. er man velkommen til at medbringe dette. Pointen er, at man skal lære at lave med godt self tape, uanset hvilket udstyr man har.

Thomas Chaanhing er skuespiller og uddannet i Sverige i 2001. Han har gennem sin karriere haft større og mindre roller i skandinaviske produktioner og har de seneste år fået hul igennem til det internationale marked. Blandt andet har han medvirket i produktioner som Netflix’ ’Marco Polo’, de britiske serier ’Strangers’ og ’Chimerica’ samt den amerikanske serie ’Ransom’.

Thomas Chaanhing IMDb profil