Self-tape og filmskuespil workshop med Thomas Chaanhing

12. august
350 kr.
Self-tape og filmskuespil workshop med Thomas Chaanhing

Hvad er et self-tape og hvordan laver man et? På kurset deler Thomas Chaanhing sine erfaringer med hvordan man laver et self-tape. Hvad skal man tænke på? Er der noget der fungerer bedre end andet? Hvordan får man sendt det afsted? Hvad for noget udstyr kan man bruge?

Kursisten vil få tilsendt en scene 2-3 dage inden kurset, som skal læres udenad. Dette er for at simulere den tid, man normalt ville have til rådighed, når man får et sefl-tape. På kurset vil vi gennemgå nogle af de self-tapes Thomas har lavet, hvad der fungerer og ikke fungerer, og et generelt setup baseret på de redskaber man har til rådighed. Dernæst arbejder man parvis og optager de scener, man har fået tilsendt samt en såkaldt “Ident”. Der arbejdes med engelske tekster.

Kurset afsluttes med en gennemgang af de forskellige scener for at gennemgå, hvad der fungerer og ikke fungerer. Der gives tips og råd omkring bevidsthed om kamera og filmskuespilteknik.
Til kurset opfordres der til at medbringe det udstyr, som man har til rådighed. Som minimum behøver man et kamera/mobiltelefon med kamerafunktion og en computer, som man kan overføre filerne fra kameraet til. Hvis man har tilgang til ekstraudstyr som kamerastativ, lys, mikrofon, osv. er man velkommen til at medbringe dette.

Thomas Chaanhing er skuespiller og uddannet i Sverige i 2001. Thomas har gennem sin karriere haft større og mindre roller i skandinaviske produktioner og har de senerste år fået hul igennem til det internationale marked. Blandt andet har han medvirket i produktioner som Netfix’ Marco Polo, de britiske serier Strangers og Chimerica samt den amerikanske serie Ransom.

Thomas Chaanhing IMDb profil