Stemmecoaching med Stine Gyldenkerne

torsdage 3. oktober-28. november (dog ikke 17/10)
kl. 9.30-11.30
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
ubegrænset
løbende og gerne inden 7. oktober
200 kr. for Åben Studio træningskort 2. halvår 2019
Stemmecoaching med Stine Gyldenkerne

Vi arbejder på at gøre stemmen stærk, fleksibel og udholdende, så skuespillerens professionelle stemme kan benyttes optimalt og troværdigt. Vi vil opdage, at vi i arbejdet med at udvikle vores stemme, får større autenticitet og gennemslagskraft og som en herlig bivirkning, lærer vi at styre nervøsitet. Der vil i træningen være fokus på stemmekvaliteter og nuancer. Vi vil træne råb og finde vores optimale taleleje. Hvis der er behov, vil deltagere også blive præsenteret for afspændings- og rehabiliteringsøvelser, så skuespilleren kan hjælpe sig selv efter en stemmebelastende performance.

Øvelserne vil blive overført til tekst og derfor er deltagerene velkomne til at tage tekst med.

Stine Gyldenkerne er uddannet skuespiller fra Europäisches Theater Institut i Berlin og Voice Coach i professional talebrug hos Klaus Møller Voice Academy. Stine har stor erfaring med stemmebrug og stemmeproblemer. På skuespilleruddannelsen i Tyskland var der fokus på stemmearbejdet og her erfarede hun,  at det for hende er stemmen/talen, der er den største kilde til kreativitet, nærvær og troværdighed på scenen. Derfor var det naturligt, at videreuddanne sig indenfor talebrug.

Stine har undervist skuespillere, lærere, journalister, forfattere og studerende i at bruge stemmen optimalt.
Stine arbejder fortrinsvis som skuespiller og har spillet på flere af de københavnske scener bl.a Husets Teater, Teater v. Sorte Hest og Grob. Derudover er hun også at finde i May El-Toukhys seneste film Dronningen.

Obs. der undervises ikke i uge 42, 17/10 pga. efterårsferie.