DSF Studio - efteruddannelseskurser for professionelle skuespillere, dansere, sangere og musicalperformere.

På vores kurser kan du møde nogle af de bedste danske og internationale undervisere. Vi tilstræber at tiltrække kapaciteter inden for både de mere traditionelle discipliner og nye kunstneriske arbejdsmetoder.

Vi tilbyder både fagopdelte kurser og kurser på tværs af de forskellige faggrupper. I nogle tilfælde er kurserne niveauopdelt for at give deltagerne det størst mulige udbytte af undervisningen.

Transporttilskud: Bor du i en anden landsdel og deltager i et af vores kurser af flere dages varighed, tilbyder forbundet at refundere omkostninger til transport (billigste transportform) og logi for op til 1.500 kr. ved ansøgning før kursusstart og mod forevisning af gyldige kvitteringer. Tilbuddet gælder ikke audition, arrangementer og den kontinuerlige Åben Studio undervisning.

Obs. Der kan ikke søges støtte fra Gramexfonden til DSF-kurser eller kurser, hvor DSF samarbejder med en anden arrangør.

Metodeworkshop med Kamilla Wargo Brekling

2-4. november
kl. 10.00-16.00
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
3. oktober
500 kr.
Metodeworkshop med Kamilla Wargo Brekling

På workshoppen får du indsigt i de teknikker, Kamilla dagligt bruger i sit arbejde som dramatiker og iscenesætter.

Vi undersøger skabelsen af scenisk materiale med monologen i centrum.  Hvordan bliver en rammende monolog til? Hvordan iscenesætter vi den? Vi udfolder ord og følelser og ser, hvordan en lille historie kan fortælle noget stort. Undervisningen veksler mellem tekstarbejde og praksis.

Kamilla Wargo Brekling er en af de mest aktive og mest betydningsfulde instruktører herhjemme. Brekling er autodidakt instruktør og arbejder i et felt imellem dansk, teater og performance. Hendes udtryk er typisk meget fysisk, med skuespillerens særegenhed, færdigheder og talent i centrum. Kamilla har udviklet og skabt forestillinger for de fleste etablerede scener både herhjemme og i udlandet

CV:

Stå fast - 2018, Det kongelige teater

Plutselig står jeg igen med mig selv i hånden og ser ud over byen, 2018 National scenen Bergen

Kvinna känn din kropp, 2014 Stockholms Stadsteater

Kvinde kend din krop, 2014 Aveny-T

Spørg de voksne, 2013 Teater Republique

Krig – en föreställning om kärlek, 2012 Stockholms Stadsteater

Jeg mig fuck dig, 2012 Teater Grob

Kvinde kend din krop, 2010-14 Mungo Park/tour

Slut 2010, Teater Republique

Pis 2007, Det Kgl. Teater

Om et øjeblik. 2006 Edison

Undskyld, 2005 Det Kgl. Teater

Krig, 2004 Kalejdoskop

Hej søde natur, 2002 Kalejdoskop

Damer på græs, 2002 Kanonhallen

Let’s get married, 1996 Dansescenen

Priser:
2011 Reumert i kategorien Årets Store, lille Forestilling for Kvinde kend din krop
2007 Reumert i kategorien Årets Instruktør for Om et øjeblik

OBS. Kamilla afholder 2 separate weekend workshops i november - 2-4/11 og 16-18/11.