Andre tilbud

b-indkomst.dk

b-indkomst.dk er for alle, der har B-indkomst. Uanset størrelsen på denne og uanset, hvilken aktivitet den stammer fra. Om du er skuespiller, operasanger eller danser, kan b-indkomst.dk være noget for dig.

Som medlem af en a-kasse bør du dog sikre dig at arbejde med B-indkomst, kan godkendes som lønarbejde eller at du kan få tilladelse til selvstændig bibeskæftigelse med ret til dagpenge. b-indkomst.dk råder generelt til, at du søger konkret vejledning hos dit forbund eller a-kasse.

Med b-indkomst.dk kan du spare både tid og penge. De mange indbyggede funktioner sikrer, at du får alle dine honorarer, husker fradrag, undgår restskat og meget mere.

b-indkomst.dk er udviklet med brugervenlighed og hastighed i fokus. Systemet er optimeret, så det ikke kan blive nemmere og hurtigere for dig at få styr på dine honorarindtægter. Din konto hos b-indkomst.dk er selvfølgelig 100% anonym.

Du kan prøve systemet helt gratis i 14 dage. Læs mere på www.b-indkomst.dk, og som medlem af DSF kan du nu også få 30% rabat på licensen til b-indkomst.dk. Din DSF-medlemspris for 1 års licens er således 454,30 kr.  Hertil kommer, at licensen til b-indkomst.dk er 100% fradragsberettiget.

Unik DSF-rabatkode: DSF17 (Kan kun benyttes af medlemmer af Dansk Skuespiller Forbund)

Fakta om b-indkomst.dk

• Et system der er let at anvende
  • Husker dig på, at du modtager alle dine honorarer
  • Husker dig på at indbetale B-skat og AM-bidrag rettidigt til SKAT – og sparer dig dermed for renter
  • Licens til b-indkomst.dk er 100 % fradragsberettiget
  • Gratis 14 dages prøveperiode
  • Dit kørselsfradrag beregnes automatisk
  • Registrér job & kørsel på under 1 minut – også ”on the fly”
  • Du har altid opdateret dokumentation til SKAT – lige til at printe i pdf-format
  • Viser dig nøjagtig, hvad du bør skrive i hvilke rubrikker i din årsopgørelse i forbindelse med din B-indkomst
  • b-indkomst.dk er webbaseret, og du kan dermed tilgå systemet overalt – fra din computer, tablet eller smartphone – dermed kan du skrive dit job ind, mens du er på jobbet!
  • Giver dig brugbar statistik – fx din timeløn på B-indkomst, timeløn fordelt på flere typer af B-indkomst, fordeling af B-indkomst over året, etc.
  • Mulighed for generering af både pdf-rapport over alle din indtægter, kørselsfradrag, andre fradrag, investeringer og afskrivninger og også mulighed for udtræk til Excel for yderligere analyse.

CULTURE CAMP

Din online værktøjskasse til kulturledelse!

Culture Camp er din onlineklub, som hver måned giver dig konkrete redskaber samt inspirerer til et arbejde med salg, synlighed og funding for dit kulturprojekt eller din kulturinstitution.

Hver måned får du online undervisning samt materiale omkring et nyt relevant tema inden for salg, synlighed eller funding, som kan hjælpe dig til at blive på rette spor i dit arbejde og samtidig blive inspireret til at bruge nye tiltag, der kan fremme dit kulturprojekt eller din kulturinstitution.

• Hver måned præsenteres et nyt tema inden for salg, synlighed og fundraising til kulturprojekter og kulturinstitutioner
  • Undervisningsvideoer udbydes inden for det respektive tema med overskuelig indholdsmængde
  • Øvelser og skriftligt materiale, som er tilpasset månedens tema, kan downloades
  • Adgang 24-7 til undervisningen, samt adgang til et onlineforum for spørgsmål og sparring
  • Bonus – Hver måned uploades ekstra materiale såsom artikler, videoer eller interviews
  • Du kan være med lige meget, hvor du er i landet, eller hvor du opholder dig i verden, så længe du har adgang til internet
  • Culture Camp er relevant for både dig, der har et mindre kulturprojekt, men i høj grad også kulturinstitutioner, der søger inspiration og konkrete redskaber til udvikling
  • Culture Camp – ingen binding!

Normalpris 345 kr pr. måned - Medlemstilbud KUN 245 kr. pr. måned

Ved bestilling: For at få din rabat skal du huske at skrive promo-koden: SKUESPILLERFORBUND. Under fanen “Firmanavn" skriver du dit medlemsnummer til forbundet. Se mere på http://www.innovativkulturledelse.dk/culturecamp/

Innovativ Kulturledelse - Strukturering og professionalisering af ”maskinrummet” i kulturinstitutioner.

Innovativ Kulturledelse tilbyder tre ydelser:

• Læringsforløb og workshops,
  • Forretningsudvikling &
  • Projekt- og processtyring til kulturprojekter og kulturinstitutioner.

Se mere på
www.innovativkulturledelse.dk

Gratis it-kurser på Onlineskolen

Alle medlemmer af Dansk Skuespillerforbund kan gratis få opdateret deres it-kompetencer via FTF’s Onlineskole, som DSF har købt adgang til.

Kurserne bygger på e-læring og kan dermed foregå, når det passer dig.
Der er adgang til ti grundlæggende Microsoft-kurser, bl.a. Office, Excel, Powerpoint, 2 GoogleDoc-kurser og to kurser i brug af sociale medier. Herudover er der nu mulighed for at deltage i fire nye kurser:

• Projektledelse
  • Virksomhedsøkonomi
  • Adobe Photoshop CS6
  • Adobe InDesign CS6

Kurserne er opbygget, så de passer til den enkeltes måde at tilegne sig viden på. Der er både tekst, film, illustrationer og opgaver, som du kan arbejde med helt i det tempo, som passer dig.
Et kursus tager i gennemsnit 30-40 timer, og der er indbygget start- og sluttest, så man kan tjekke sin nye viden.

Hvis du er ledig
Kurset udbydes af Dansk Skuespillerforbund, og derfor har du mulighed for at deltage i kurset i op til 2 uger uanset antallet af timer, samtidig med at du modtager dagpenge. Hvis kurset strækker sig over mere end de 2 uger, må du derefter kun være på kurset under 20 timer om ugen i de efterfølgende uger.
Ledige deltagere skal oplyse FTF-A om deres deltagelse på kurset, da det altid vil afhænge af en konkret vurdering af den enkeltes situation.

Sådan kommer du i gang

DSF opfordrer alle, der ønsker sig bedre it-kompetencer, til at benytte sig af kursustilbuddet. Og det er meget let at komme i gang:

• Gå til Onlineskolen
  • Vælg: Tilmeld dig her
  • På næste side udfylder du felterne og vælger din egen organisations navn og trykker på ”Tilmeld”.
  • Husk dit brugernavn.
  • Når du har tilmeldt dig får du et kodeord via mail. Husk også det.

Derefter kan du blot gå i gang – god fornøjelse!

Rabat på Scenekunstmagasinet Teater1

Teater1 er Danmarks eneste scenekunstmagasin. Bladet udkommer fire gange om året på tryk, og har samtidigt et webmagasin (www.teater1.dk). Teater1 dækker hele scenekunstområdet, dvs klassisk tekstteater, musikteater, opera, performance, moderne dans og ballet.

Bladet publicerer både det glitrende stjerneinterview og den smalle forskiningsbaserede artikel. Teater1 er branchens blad og tager fat der, hvor dagspressen stopper. Bladet henvender sig fagligt til hele branchen, til teaterentusiaster, politikere, samfundsdebattører og til kulturinteresserede generelt.

Dansk Skuespillerforbunds medlemmer kan nu opnå en rabat på 20% på et løbende abonnement i forhold til listepriserne .

For at opnå rabatten skal du blot skrive "Medl. af skuespillerforbundet" i kommentarfeltet på Teater1's hjemmeside. Se mere her...

Kontorfællesskab

Courage & Co byder dig velkommen til vores kontorfællesskab,
Gothersgade 99, 1123 København K.

Priser fra kun 1.500 kr./md  - nu med hele 20 % rabat til medlemmer af DSF.

Vi tilbyder muligheden for at være en del af et summende arbejdsmiljø som kan inspirere dig til at navigere i freelancelivets mange udfordringer. En luksusudgave af et kontorliv, hvor du får glæde af et nyt netværk fra flere forskellige brancher.

- Ti meter fra Kongens Have
- Mulighed for eget kontor, kontorplads eller flydende plads
- Altid parkering i dagtimerne
- Minutter fra Nørreport, søerne og Kongens Nytorv
- Chill out i parken i frokostpausen
- Fri wifi
- Rengøring inkluderet
- Økologisk kaffeordning
- Masser af netværks-arrangementer
- Lækkert mødelokale
- Stort køkken også med mødelokale
- Kreativt miljø
- Adgang til sparring med certificerede coaches

Priser for kontorplads pr/ md (før DSF's medlemsrabat):

.  Flydende                   kr. 1.500
.  Flydende fuldtid*       kr. 2.000
.  Fast plads*                kr. 2-3.500
.  Eget Kontor*              kr. 6-10.000

* incl. alle fordele (øko-kaffeordning, netværksarrangementer, mødelokale etc.)

ÅBENT HUS
Kom forbi mellem kl. 9.00-16.00

Se mere på www.courageco.dk
eller skriv til kontor@courageco.dk
alternativt ring til:

Ane: +45 26 13 80 44
Iben: +45 28 74 11 88
Roger: +45 22 50 22 37

Hvem har allerede booket plads:
• Iværksættere
• En programmør
• Coaches
• Organisationskonsulenter
• Kunstnere
• Grafikere

Der er også plads til DIG.

Forbrugsforeningen af 1886

Som medlem af Dansk Skuespillerforbund har du mulighed for at blive medlem af Forbrugsforeningen af 1886 og derved opnå bonus, når du handler. Som medlem af Forbrugsforeningen får du udleveret et kontokort med tilhørende pinkode, som kan bruges i tusindvis af forretninger landet over.

Kortet bruges som et betalingskort, og hver gang du benytter kontokortet, opnår du bonus - som regel 9 procent. Udover køb af dagligvarer, kan du f.eks. opnå mellem 5-9 procent rabat hos et udvalg af optikere, frisører, tandlæger og fodlæger. Hvert år den 31. december tilskrives den optjente bonus din konto.

Forbrugsforeningen har desuden en aftale med TDC, der giver medlemmer 6 procents bonus af deres almindelige fastnettelefonregning.

Et medlemskab af Forbrugsforeningen koster 100 kr. i kontingent om året.

Læs mere på www.forbrugsforeningen.dk, hvor du også kan printe indmeldelsespapirer ud.

Har du spørgsmål, eller har du brug for vejledning i forbindelse med udfyldelse af indmeldelsespapirerne, så kontakt Tine Fangel på 33 24 22 00.

Sangundervisning hos Lise Nees

Vil du lære at synge med en klar og fokuseret stemme?

Vil du finde dit rette repertoire, som viser dig fra din bedste side – og som derfor passer til både auditions og optrædender?

Vil du blive mere sikker i en teknik, som du altid kan stole på?

Uanset hvad dit mål er, kan du tage solo-sangtimer hos sanger/sangpædagog Lise Nees, som har mere end 20 års undervisningserfaring. Lise underviser i en helt igennem sund sangteknik, så din stemme kan holde hele livet.

Lise Nees tilbyder sangundervisning til medlemmer af DSF til
en rabatpris af 500 kr. pr lektion (normalpris 650 kr)

Kontakt Lise Nees på tlf. 22 90 06 66

Leje af flygel/klaver og øvelokale

Juhl-Sørensen Piano tilbyder forbundets medlemmer nogle særligt fordelagtige tilbud på bl.a. stemning, leje af klaver eller flygel, samt leje af øvelokaler.

Læs mere http://www.piano.dk/skuespillerforbundet.dk/

FIA Dance Passport

EuroFIA Dance Passport blev lanceret i foråret 2001, og siden lanceringen har et større antal medlemmer af Dansk Skuespillerforbund haft glæde af passet i forbindelse med arbejde eller studier i udlandet. Passet er et resultat af en fælles indsats fra de professionelle danseres fagorganisationer i EuroFIA med økonomisk støtte fra EU-Kommissionen. Dansepasset giver dig adgang til hjælp og vejledning, når du rejser og arbejder som danser i Europa.

Du kan med et dansepas i hånden få hjælp hos de faglige organisationer, der repræsenterer dansere i de lande, hvor du rejser. Det kunne være hjælp i forbindelse med kontraktforhold, anden juridisk rådgivning, information om træningsmuligheder, auditions og jobmuligheder m.v. samt rabat på billetter, workshops osv. Du skal være opmærksom på, at servicen varierer fra land til land.

Hvis du står for at skulle arbejde eller studere i udlandet, kan du ved henvendelse til forbundet få dette dansepas. Passet er gyldigt i 3 måneder, men kan ved et opkald til forbundet forlænges på ubestemt tid.

Læs mere om EuroFIA Dance Passport på FIA’s hjemmeside

Har du spørgsmål vedr. dansepasset, kan du henvende dig til Tine Fangel.

Lån et smykke

Hvis du har en aktiv rolle ved særlige begivenheder af offentlig, officiel eller kunstnerisk karakter, har du mulighed for at låne smykker i Statens Kunstfonds smykkeudlånsordning.

Smykkerne lånes bl.a. ud til kunstnere, som skal afholde eller deltage i en fernisering, koncert, oplæsning, premierevisning mv.

Læs mere om ordningen her