Andre tilbud

KryolanCopenhagen/Stagedoor

KryolanCopenhagen/Stagedoor er en sminkebutik i hjertet af København, der har nordens største udvalg af Kryolan produkter. Derudover har de også et lille udvalg af Mehron, Paris Berlin, Ben Nye m.m. Personalet består af professionelle make-up artister, og nu tilbydes medlemmer af Dansk Skuespillerforbund 20% rabat ved fremvisning af medlemskort.

KryolanCopenhagen/Stagedoor

Studiestræde 25a

Tlf. 34117600

sales-dk@kryolan.com

Gratis it-kurser på Onlineskolen

Alle medlemmer af Dansk Skuespillerforbund kan gratis få opdateret deres it-kompetencer via FTF’s Onlineskole, som DSF har købt adgang til.

Kurserne bygger på e-læring og kan dermed foregå, når det passer dig.
Der er adgang til ti grundlæggende Microsoft-kurser, bl.a. Office, Excel, Powerpoint, 2 GoogleDoc-kurser og to kurser i brug af sociale medier. Herudover er der nu mulighed for at deltage i fire nye kurser:

• Projektledelse
  • Virksomhedsøkonomi
  • Adobe Photoshop CS6
  • Adobe InDesign CS6

Kurserne er opbygget, så de passer til den enkeltes måde at tilegne sig viden på. Der er både tekst, film, illustrationer og opgaver, som du kan arbejde med helt i det tempo, som passer dig.
Et kursus tager i gennemsnit 30-40 timer, og der er indbygget start- og sluttest, så man kan tjekke sin nye viden.

Hvis du er ledig
Kurset udbydes af Dansk Skuespillerforbund, og derfor har du mulighed for at deltage i kurset i op til 2 uger uanset antallet af timer, samtidig med at du modtager dagpenge. Hvis kurset strækker sig over mere end de 2 uger, må du derefter kun være på kurset under 20 timer om ugen i de efterfølgende uger.
Ledige deltagere skal oplyse FTF-A om deres deltagelse på kurset, da det altid vil afhænge af en konkret vurdering af den enkeltes situation.

Sådan kommer du i gang

DSF opfordrer alle, der ønsker sig bedre it-kompetencer, til at benytte sig af kursustilbuddet. Og det er meget let at komme i gang:

• Gå til Onlineskolen
  • Vælg: Tilmeld dig her
  • På næste side udfylder du felterne og vælger din egen organisations navn og trykker på ”Tilmeld”.
  • Husk dit brugernavn.
  • Når du har tilmeldt dig får du et kodeord via mail. Husk også det.

Derefter kan du blot gå i gang – god fornøjelse!

Forbrugsforeningen af 1886

Som medlem af Dansk Skuespillerforbund har du mulighed for at blive medlem af Forbrugsforeningen af 1886 og derved opnå bonus, når du handler. Som medlem af Forbrugsforeningen får du udleveret et kontokort med tilhørende pinkode, som kan bruges i tusindvis af forretninger landet over.

Kortet bruges som et betalingskort, og hver gang du benytter kontokortet, opnår du bonus - som regel 9 procent. Udover køb af dagligvarer, kan du f.eks. opnå mellem 5-9 procent rabat hos et udvalg af optikere, frisører, tandlæger og fodlæger. Hvert år den 31. december tilskrives den optjente bonus din konto.

Forbrugsforeningen har desuden en aftale med TDC, der giver medlemmer 6 procents bonus af deres almindelige fastnettelefonregning.

Et medlemskab af Forbrugsforeningen koster 100 kr. i kontingent om året.
Medlemmer, som endnu ikke er medlem af Forbrugsforeningen får første års medlemsskab gratis.

Læs mere på www.forbrugsforeningen.dk, hvor du også kan finde aktuelle tilbud og printe indmeldelsespapirer ud.

Sangundervisning hos Lise Nees

Vil du lære at synge med en klar og fokuseret stemme?

Vil du finde dit rette repertoire, som viser dig fra din bedste side – og som derfor passer til både auditions og optrædender?

Vil du blive mere sikker i en teknik, som du altid kan stole på?

Uanset hvad dit mål er, kan du tage solo-sangtimer hos sanger/sangpædagog Lise Nees, som har mere end 20 års undervisningserfaring. Lise underviser i en helt igennem sund sangteknik, så din stemme kan holde hele livet.

Lise Nees tilbyder sangundervisning til medlemmer af DSF til
en rabatpris af 650 kr. pr lektion (normalpris 750 kr)

Kontakt Lise Nees på tlf. 22 90 06 66

Leje af flygel/klaver og øvelokale

Juhl-Sørensen Piano tilbyder forbundets medlemmer nogle særligt fordelagtige tilbud på bl.a. stemning, leje af klaver eller flygel, samt leje af øvelokaler.

Læs mere http://www.piano.dk/skuespillerforbundet.dk/

FIA Dance Passport

EuroFIA Dance Passport blev lanceret i foråret 2001, og siden lanceringen har et større antal medlemmer af Dansk Skuespillerforbund haft glæde af passet i forbindelse med arbejde eller studier i udlandet. Passet er et resultat af en fælles indsats fra de professionelle danseres fagorganisationer i EuroFIA med økonomisk støtte fra EU-Kommissionen. Dansepasset giver dig adgang til hjælp og vejledning, når du rejser og arbejder som danser i Europa.

Du kan med et dansepas i hånden få hjælp hos de faglige organisationer, der repræsenterer dansere i de lande, hvor du rejser. Det kunne være hjælp i forbindelse med kontraktforhold, anden juridisk rådgivning, information om træningsmuligheder, auditions og jobmuligheder m.v. samt rabat på billetter, workshops osv. Du skal være opmærksom på, at servicen varierer fra land til land.

Hvis du står for at skulle arbejde eller studere i udlandet, kan du ved henvendelse til forbundet få dette dansepas. Passet er gyldigt i 3 måneder, men kan ved et opkald til forbundet forlænges på ubestemt tid.

Læs mere om EuroFIA Dance Passport på FIA’s hjemmeside

Har du spørgsmål vedr. dansepasset, kan du henvende dig til Tine Fangel.

Lån et smykke

Hvis du har en aktiv rolle ved særlige begivenheder af offentlig, officiel eller kunstnerisk karakter, har du mulighed for at låne smykker i Statens Kunstfonds smykkeudlånsordning.

Smykkerne lånes bl.a. ud til kunstnere, som skal afholde eller deltage i en fernisering, koncert, oplæsning, premierevisning mv.

Læs mere om ordningen her