Sceneliv #3 2018

Tvivlen har altid været min følgesvend

Det er ni år siden, Katja Holm stillede op til kampvalg om formandsposten – 34 år gammel, med en rød stribe i håret og en bare to måneder gammel søn på armen. Til generalforsamlingen 27. maj takker hun af som formand. ”Tvivlen har altid været min følgesvend og er det stadigvæk. Er det nu godt nok? Kan jeg gøre det bedre? Kan det gøres anderledes? Det er et godt drive at have,” siger hun om formandsskabet, som hun selv kalder for sin livsopgave. Stort interview.

Tæppefald må vente

8 ud af 10 af forbundets ældre medlemmer arbejder hele tiden eller indimellem, selv om det bliver sværere og sværere at få noget at lave med alderen – især for kvinderne.

Dansk Skuespillerforbunds 60+ medlemmer er aktive samfundsborgere, og så er de i øvrigt meget tilfredse med tilværelsen, viser vores nye 60+ undersøgelse. Den tegner et billede af, hvordan livet ser ud for scenekunstnere, når de er fyldt 60, uanset om de stadig er på arbejdsmarkedet, har trukket sig tilbage – eller måske befinder sig et sted midtimellem.