Sceneliv #8 - 2017

Fælles front mod sex-chikane

Først kunne TV2 fortælle, at en tredjedel af DSFs medlemmer har oplevet sexchikane på jobbet. Ganske kort tid efter trumfede Politiken med en undersøgelse, der slog fast, at 2 ud af 3 af de kvindelige skuespillere, der deltog, har været udsat for seksuel chikane fra en overordnet. Nu har Dansk Skuespillerforbund sammen med Producentforeningen taget initiativ til, at organisationerne fra hele branchen samarbejder om det psykiske arbejdsmiljø. Læs hele artiklen inde i bladet.

Sultanen som blev fornærmet

Tyrkiske scenekunstnere er interesserede i at lave børneteater som i den danske tradition, hvor vi tager børn seriøst og opfordrer dem til at være kritiske.

Men hvordan vil det fungere i et land, hvor man lærer børn at gøre, hvad der bliver sagt uden at stille spørgsmål, og hvor dramaundervisere sammenlignes med terrorister? En gruppe danske kunstnere trodsede undtagelsestilstanden i Tyrkiet for at dele erfaringer med deres tyrkiske kolleger.

Læs hele artiklen inde i bladet.