Sceneliv #7 2018

Film-duo lytter til deres tredje øre

”Vi har begge nok været lidt ensomme i vores arbejdsliv, men nu har vi fundet hinanden som kreative legekammerater, og det har simpelthen været en åbenbaring,” siger skuespiller Pernille Andersen og instruktør Laurits Munch-Petersen. Opskriften på succesen er hudløs ærlighed, skænderier og drømmetydning. Og et menneskeøre på væggen i deres arbejdsrum minder dem om aldrig at glemme intuitionen og at lytte efter, når de hvisker hinanden de pinlige eller dybt personlige ting, der bliver til film.

Læs artiklen i Sceneliv #7.

Vi skal kunne dokumentere teatrets værdi

Direktøren for den nye brancheorganisation Dansk Teater er meget bevidst om, at hun får brug for konkret viden til at under¬bygge sine argumenter, hvis hun vil være tungen på vægtskålen i politiske forhandlinger på scenekunstområdet. ”Jeg vil gerne have sat scenekunsten på den samfundsmæssige dagsorden. Vi skal være den aktør, man lytter til. Og for at kunne være det, skal jeg kunne dokumentere, at teater har en værdi. Det mener jeg godt, man kan,” siger Louise Stenstrup.