Dansk streamingtjeneste for smalle film

8. november 2017
Still fra filmen 'Forældre'. Foto: Maria von HausswolffStill fra filmen 'Forældre'. Foto: Maria von Hausswolff

Det skal være lettere at se smalle kvalitetsfilm, efter de har været i biografen. Det mener distributionsselskabet Angel Films, der har lanceret streamingtjenesten Filmperler.dk.

Filmperler vil adskille sig fra andre streamingtjenester ved at prioritere film der er anderledes og unikke i deres fortælleform, æstetik eller udtryk - dem som ikke er mainstream, fortæller distributionschef Peter Sølvsten Thomsen til DFI.

”Idéen startede for nogle år siden, hvor streamingtjenester begyndte rigtigt at komme frem. Her oplevede vi, at det var svært på sider som Netflix og Blockbuster at finde de film, som vi gerne ville se. Derfor blev det en stor og vigtig sag for os at skabe synlighed for arthousefilm og give filmelskere et sted, hvor man prioriterer, kuraterer og dedikerer ressourcer til de smalle film”, siger han.

Filmperler.dk er netop gået i luften med ca. 200 film, men stiler efter 400 titler over nogle måneder. På streamningstjenesten kan man bl.a. finde Christian Tafdrups debutfilm ’Forældre’, Annika Bergs ungdomsfilm "Team Hurricane" samt det amerikanske drama "The Fits".

Du kan læse mere om streamingtjenesten her.