Om PFA Plus

Dansk Skuespillerforbund har i samarbejde med PFA Pension udarbejdet en fleksibel pensionsordning til medlemmerne, der hedder PFA Plus. Som medlem får du automatisk en pensionsordning i PFA, når du bliver ansat hos en arbejdsgiver, der har en overenskomst med Dansk Skuespillerforbund.

PFA Plus giver dig mulighed for at skrue din pension sammen, så den passer til dig. Du kan for eksempel selv vælge, hvordan din opsparing skal investeres, vælge din risikovillighed og tage stilling til, hvilket afkast du ønsker at gå efter. Du kan også justere dine forsikringer, så de passer til lige netop dit liv.

Hvis du har flere pensionsordninger, kan det være en fordel at samle dine opsparinger i PFA. Det giver dig et bedre overblik, og der er ofte penge at spare, hvis man kun betaler administrationsomkostninger ét sted.

Der er dog situationer, hvor det ikke er en fordel at samle opsparingerne. Derfor anbefaler vi, at du taler med en pensionsrådgiver om, hvad der den bedste mulighed for dig.

Du kan læse mere om ordningen i denne Q&A om pension.

Få overblik på mitpfa.dk
På Mit PFA får du svar på det meste om din pensionsordning og gode råd og vejledning til, hvordan du udnytter de muligheder, din pensionsordning indeholder. Her finder du også overskuelige guides om alt fra opsparing til sundhed og brug af forsikringer.

Mit PFA bliver løbende opdateret med nyheder om for eksempel lovændringer. Og på Mit PFA forklares fordele og ulemper, så du hurtigt kan vurdere, om det er relevant for dig. Med Nem-ID har du adgang til dine personlige oplysninger og selvbetjening.

Log på mitpfa.dk

Tag stilling til din pension – det betaler sig
Det er vigtigt, at din pension passer til din livssituation. Vi anbefaler derfor, at du booker en samtale med en rådgiver fra PFA ca. hvert tredje eller femte år – eller hvis der sker ændringer i dit liv. For eksempel hvis du bliver gift, skilt, får børn, køber hus eller sælger bolig. På den måde sikrer du, at din pension og dine forsikringer altid er tilpasset dig og dine ønsker.

Du kan selv vælge, om du ønsker webrådgivning via telefon og computer eller rådgivning ansigt til ansigt.

Brug Nem-ID til at booke en rådgivningssamtale på Bookingportalen.

DSF rådgiverteam i PFA (kunstnerlinien)

Thomas Rafel Pedersen
Mobil 23 32 28 41