DSF Studio - efteruddannelseskurser for professionelle skuespillere, dansere, sangere og musicalperformere.

Der er Åben Studio undervisning i DSF Studio på Tagensvej 85 inden for følgende discipliner: Skuespiltræning, filmskuespil og musicaldans. Der afholdes også arrangementer og foredrag om emner, der er relevante for brugernes arbejdsliv - se mere under arrangementer.

DSF Studios kurser er for DSF-medlemmer, rettighedshavere i Filmex og for andre der arbejder professionelt inden for ovennævnte faggrupper, eller som kan opfylde mindst et af forbundets medlemskriterier. Læs mere her

Det koster 200 kr. i alt pr. halvår at deltage i Åben Studios undervisning, hvilket inkluderer alle hold anført under Åben Studio.

Betalingen gælder til træning og andre udvalgte arrangementer i København, Aarhus, Odense og Aalborg og kan ske ved overførsel til bank på reg.nr. 0400 konto nr. 4022730946 eller pr. MobilePay nr. 73270 med angivelse af dit navn og Åben Studio.

Kom og træn, når du har tid og lyst.

Grundtræning i frit sanseligt skuespil med Per Scheel-Krüger

Onsdage 1. september - 13. oktober*
Kl. 9.30-12.30
DSF Studio, Tagensvej 85, 2. sal, 2200 København N
Max 12
8. august. Pladser er fordelt- ventelisten åben for opskrivning
200 kr. for Åben Studio kort 2. halvår
Grundtræning i frit sanseligt skuespil med Per Scheel-Krüger

Få fat i inspirationen - grundtræning i frit sanseligt skuespil.

Føler du dig lidt coronarusten, spændt og stresset? Vil du gerne genopdage den frie tilgang til dine følelser og sanser i dit spil? Savner du autentisk adgang til dine følelser? Savner du at komme på gulvet, hvor du ”bare” kan arbejde uden resultat?

Vi vil alle gerne mærke frihed og være i kontakt med vores kreative kraft. Og for at finde tilbage til dét sted, som du uden tvivl har oplevet engang, må vi bryde modstande, former og vaner. Komme ud af hovedet, slippe analysen og genfinde friheden, letheden og skaberlysten.

Gennem grundtræning af både krop og sanser vil du få mulighed for at skærpe dit instrument og træne din autenticitet og spontanitet. Dit nærvær vækkes til live gennem øvelser og scenearbejde med korte tekster. Gør noget godt for dig selv i et tillidsfuldt og fokuseret rum,  få inspiration til din egen daglige grundtræning fremadrettet, der kan styrke dig i at forblive i kontakt med dig selv.

Kurset er for alle; erfarne og nye. Det er ikke en skuespillermetode, men inspirationer sammensat af forskellige metoder, og moderne biopsykologisk videnskab. Kurset tilpasses dens enkeltes deltagers behov i nogen grad.

Kom uforberedt, og i løst træningstøj. Medbring yogamåtte eller lign. hvis du har. Indtag ikke koffein/chokolade/sukker og lign. inden start. Der er mulighed for at gå til prøve kl. 12.

Om Per Scheel-Krüger:
Med 30 års erfaring i feltet skuespil, dramatik, instruktion, og med fokus på psykologisk naturalisme har Per samlet et lettilgængeligt grundkursus, der primært inspirerer til en mere fri, intuitiv og sanselig tilgang til det at udtrykke menneskelig emotionel autenticitet og nærvær.
Per er bla. tidl. leder af Teater Grob, Lillestorby teater Kbh., underviser, skuespillercoach, mentor m.m. Præmieret af Statens kunstfond, Reumertvinder, Byens bedste Scene vinder mm.

*Undervisning 15. september er aflyst.

OBS. pladserne er fordelt, men opskrivning på ventelisten er muligt pt. Du vil kun blive kontaktet hvis der bliver en ledige plads evt.