Covid-19 restriktioner:
Alle skal bære mundbind, når de bevæger sig rundt på 2 sal og ikke modtager undervisning eller opholder sig i prøvesalene/self-tape rummet.

Vi følger myndighedernes gældende anvisninger ift. max antal personer i salene, Kulissen (95 kvm) og Spejlsalen (73 kvm) i Self-tape lokalet dog max 2-3 personer.

Audition- og sangkursus med Johnny Jørgensen

17.-21. maj
kl. 10.00-15.00
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
12. april
500 kr.
Audition- og sangkursus med Johnny Jørgensen

Når man synger, formidler man en historie, men af og til oplever man, at noget kommer i vejen. Det kan være det sangtekniske der driller, det dramatiske udtryk eller noget personligt. Det kan skifte fra dag til dag - endda fra sang til sang.

Dette kursus fokuserer på, hvordan man får det sanglige til at arbejde for sig, hvordan man formidler en sangtekst, står godt på sine ben og hvornår formidlingen lykkes?

Johnny arbejder med udgangspunkt i Anne Rosing-metoden. Der vil mest være fokus på dramatisk nærvær og personlig udstråling. Der kan være fokus på sangteknik, hvis det er det, der er brug for.

Medbring to sange til kurset, som du er øvet i og enten skal bruge til en audition eller måske udfordrer dig på en anden måde. NB: Vi har brug for noder eller akkorder i den rigtige toneart.

CV Johnny Jørgensen

Solist:

Atlantis-koncerter på Bellevue 2018. Ferryman i 'Esaura' 2013 (Fredericia Teater). Koptos i 'Atlantis' 1993-2005 (Østre Gasværk, Bellevue, Jyllandsturnéer). 'Rent' (Gladsaxe Teater, 2000). Russeren i 'Chess' (Herning Kongrescenter, 2009). Dansk Melodi Grand Prix (1995-2005). Solist i 'Løvernes Konge' og 'Charlie og Chokoladefabrikken'. Solist for Selvsving og solist i Læderhalsene. Koncerter overalt i Danmark.

Korsanger:

Slotskoncerter på Ledreborg 2017-2018, Sanne Salomonsen, Nik & Jay, Thomas Helmig, Søs Fenger, Steen Jørgensen, Preben Kristensen, Elaine Page, Tommy Körberg, Stig Rossen, Jette Torp, Trine Gadeberg.

Sanginstruktør:

’Sanne’, 'Hairspray', ’Elf’, ’Terkel’, ’Spamalot’, ’Midt Om Natten’, ’Kærlighed Ved Første Hik’ (Tivoli), ’Den Evige Ild’ (Bellevue), 'Jordens Søjler', 'Skammerens Datter', 'De Tre Musketerer' (Østre Gasværk), 'Shrek' (One and Only Company), 'Cabaret' (Fredericia Teater), 'Wild Party' (Gladsaxe Teater), 'Gummitarzan' (Cirkusbygningen). 'Evita', 'My Fair Lady', 'Producers' (Nyborg Voldspil), ’Chess’, ’Annie’, ’Hairspray’, ’Rent’ (Palsgård).

Sanglærer:

Det Danske Musicalakademi Fredericia (2007- ), Det Danske Rytmiske Musikkonservatorium (2000-2005), privatelever siden 1994.

Tegnefilm:

Korsanger på bl.a. Løvernes Konge, Frost, Modig, Phineas & Ferb, Junglebogen 2, Happy Feet II, Modig, Disney On Ice, Bjørnebrødre.

Korleder:

Læderhalsene (1994-2018).