Covid-19:
Det er ikke længere et krav fra myndighedernes side, at vi foretager stikprøvekontrol i forhold til coronapas. Vi vil dog sætte stor pris på, at du som bruger af vores lokaler – af hensyn til alle øvrige medlemmer og medarbejdere i sekretariatet – alligevel vil sørge for at have et gyldigt coronapas ved ankomst til DSF Studio.

Casting masterclass med Rie Hedegaard

4.-8. oktober
kl. 9.30-15.30
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 Kbh N
6. september
550 kr.
Casting masterclass med Rie Hedegaard

BEAT YOUR GOALS!

Et 5 dages kursus som har fokus på følgende :

- Casting til roller på Film & TV i en pandemi tid.
 - Er det muligt at skille sig ud i forhold til de hundredvis af selftapes man kan være oppe imod, og hvordan?
 - Forløsning af tekstarbejde på egen hånd, med henblik på at sende viralt.

Hvordan kan jeg tage et større medansvar for mit eget arbejde, det produkt jeg afleverer under en casting test.

Branchekendskab, og den tid vi befinder os i med de mange streaming-platforme.

Rie Hedegaard var tæt involveret i hele Dogmebølgen i midt 90´erne, og rollebesatte bl.a. Thomas Vinterbergs, "Festen", og Lars von Triers, "Idioterne". I sin karriere har hun bevaret et tæt arbejdsfællesskab med instruktører som, Lars von Trier, O.C. Madsen, Per Fly, Thomas Vinterberg, Christoffer Boe og Anders Thomas Jensen. Flere nye er kommet til, blandt flere; Kaspar Munk, Hlynur Pálmason, Fenar Armad, Isabella Eklöf, Louise Friedberg, Jacob Bitch og Anders Mathessen.

I forbindelse med Berlinalen i 2005 blev hun af Det Danske Filminstitut opfordret til at være medstifter af ICDN, International Casting Directors Netvork, som i dag omfatter 25 lande. I 2016 sad hun i juryen under Berlinalens Shooting Star kategori. I 2019 modtog hun den anerkendelse at blive optaget i AMPAS - Oscar akademiet for sin mangeårige indsats for faget og de resultater den havde medført.

Rie er en erfaren og vellidt underviser og har siden 2002 været tilknyttet de statslige teaterskoler, hvor hun underviser afgangseleverne. Hun har endvidere undervist internationalt på flere Masterclasses bl.a. sammen med Stephen Frears. Læs mere om Rie Hedegaard her