Covid-19:
Det er ikke længere et krav fra myndighedernes side, at vi foretager stikprøvekontrol i forhold til coronapas. Vi vil dog sætte stor pris på, at du som bruger af vores lokaler – af hensyn til alle øvrige medlemmer og medarbejdere i sekretariatet – alligevel vil sørge for at have et gyldigt coronapas ved ankomst til DSF Studio.

Filmskuespil med Lotte Svendsen

Tirsdage 31. august - 30. november (dog ikke 19/10)
kl. 9.30-12.30
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 Kbh. N
8. august
200 kr. åben studiokort 2. halvår 2021
Filmskuespil med Lotte Svendsen

Filmskuespil med Lotte Svendsen handler om at gå målrettet til værks. At øve sig i at tale sammen og stille de rigtige og til tider svære spørgsmål. Hvad er karakters vilje og hvad gør karakteren for at få den?
Og hvad gør man som skuespiller, hvis instruktøren ikke kan svare på noget af det ovenstående? Hvordan skabes åbenhed og tillid på en ofte presset filmoptagelse?

Hos Lotte Svendsen er stilen ofte tragikomisk. Hun har stor interesse for karakterarbejde og er inspireret af Mike Leigh.  Der arbejdes med miljøbeskrivelser, hvor Lotte medbringer en stak nultekster, sjældent på mere end 10-12 replikker. Sammen udforsker I teksten og hér fra udstikkes en retning. Den kan være tyndbenet og banal eller vanvittigt ambitiøs. Typisk arbejdes der max en times tid med den samme tekst efterfulgt af evaluering.

Lotte Svendsen er uddannet filminstruktør fra Den Danske Filmskole med afgang i 1995. Hun har bl.a. lavet spillefilmen "Bornholms Stemme", instrueret satire på scenen og på TV som "Emmas Dilemma" og "Damen med de Blå Tænder". Senest har Lotte Svendsen instrueret spillefilm "Sikke et cirkus" og tv-serien "Max pinlig" og 3 spillefilm over samme koncept, samt den omtalte "Jul i republikken”. Hun underviser på Den Danske filmskole og har også afholdt workshops på Super 16.
Siden 2018 har Lotte endvidere arbejdet som filmkonsulent med fokus på film for børn og unge på Det Danske Filminstitut.

Obs. Tilmelding påkrævet inden deltagelse.

Der undervises ikke i efterårsferien 19/10.