Covid-19 restriktioner:
Alle skal bære mundbind, når de bevæger sig rundt på 2 sal og ikke modtager undervisning eller opholder sig i prøvesalene/self-tape rummet.

Vi følger myndighedernes gældende anvisninger ift. max antal personer i salene, Kulissen (95 kvm) og Spejlsalen (73 kvm) i Self-tape lokalet dog max 2-3 personer.

Skrivekursus med Mikkel Trier Rygård

8.-10. marts
kl. 10.00-16.00
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 Kbh. N
2. februar
350 kr.
Skrivekursus med Mikkel Trier Rygård

Kurset henvender sig til skuespillere, der gerne vil i gang med at skrive eller som allerede har gjort sig nogle erfaringer som forfatter. Kurset består af en række skriveøvelser, der facilitere skrivelyst, free flow og mere skriveerfaring.

Vi starter i et åbent improviseret felt, hvor det primært handler om at få noget ned på papiret og dykker herefter ned i forskellige genrer: prosa, dramatik, radiodrama og film og tv-manuskripter. Kurset har fokus på at udvikle tekst og generere idéer og historier, men der vil også (i mindre omfang) være mulighed for at lære om manuskript teknik og dramaturgi. Kurset har desuden løbende fælles readings, mulighed for sparring og afrundes med gode tips og tricks til at få realiseret sit manuskript, udgivet sin prosatekst eller spraymalet sin street-art-lyrik uden at blive arresteret…

Forberedelse
Inden kurset vil der vil være en snak eller mailudveksling med Mikkel om, hvor man er henne i sine skriverier, hvis man er nogen steder - og hvor man gerne vil hen. Har man skriveprojekter liggende, som man gerne vil arbejde videre med på kurset og have feedback på, kan vi også snakke om dem.

Mikkel Trier Rygård er uddannet skuespiller fra SMKS i 2011 og arbejdede efterfølgende på teatre i Odense, København og Ålborg. I 2016 vandt han Bådteatrets dramatiker konkurrence med manuskriptet Arne Går Under og dette blev starten på en karriere som teaterdramatiker og tekstforfatter indenfor film, reklame og digitale medier.  Senest har Mikkel skrevet monologen Regnbuefar (Det Kongelige Teater 2020) og været co-dramatiker på teaterstykket Katalog over kommende katastrofer (TeaterFår302 2020).

NB. kurset afvikles online, hvis det evt. ikke er muligt at afholde i DSF Studio pga. restriktioner.