Covid-19:
Det er ikke længere et krav fra myndighedernes side, at vi foretager stikprøvekontrol i forhold til coronapas. Vi vil dog sætte stor pris på, at du som bruger af vores lokaler – af hensyn til alle øvrige medlemmer og medarbejdere i sekretariatet – alligevel vil sørge for at have et gyldigt coronapas ved ankomst til DSF Studio.

Skrivekursus med Mikkel Trier Rygård

28. september - 1. oktober
Kl. 10.00-16.00
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 Kbh. N
23. august
450 kr.
Skrivekursus med Mikkel Trier Rygård

Kurset henvender sig til skuespillere, der gerne vil i gang med at skrive eller allerede har gjort sig nogle erfaringer som forfatter. Kurset består af en række skriveøvelser, der facilitere skrivelyst, free flow og mere skriveerfaring.

Vi starter i et åbent improviseret felt, hvor det primært handler om at få noget ned på papiret og dykker herefter ned i forskellige genrer: prosa, dramatik, radiodrama og film og tv-manuskripter. Kurset har fokus på at udvikle tekst og generere idéer og historier, men der vil også (i mindre omfang) være mulighed for at lære om manuskript teknik og dramaturgi. Hvis du allerede er i gang med et skriveprojekt af den ene eller anden art er det også oplagt at vi kigger på det. Der er løbende fælles reading, mulighed for sparring og workshoppen afrundes med gode tips og tricks til at få realiseret sit manuskript, udgivet sin prosatekst eller spraymalet sin street-lyrik uden at blive arresteret…

Forberedelse
Inden kurset vil der vil være en snak eller mailudveksling med Mikkel om, hvor man er henne i sine skriverier, hvis man er nogen steder - og hvor man gerne vil hen. Har man skriveprojekter liggende, som man gerne vil arbejde videre med på kurset og have feedback på, kan vi også snakke om dem før kursus start.

Mikkel Trier Rygård er uddannet skuespiller fra SMKS i 2011 og arbejdede efterfølgende på teatre i Odense, København og Ålborg. I 2016 vandt han Bådteatrets dramatiker konkurrence med manuskriptet Arne går under og dette blev starten på en karriere som teaterdramatiker og tekstforfatter indenfor film, reklame og digitale medier.  Senest har Mikkel skrevet monologen Regnbuefar (Det Kongelige Teater 2020) og været co-dramatiker på teaterstykket Katalog over kommende katastrofer (TeaterFår302 2020). Mikkel skriver pt. på tv-serien Regnbuefar og teatermanuskriptet Solkongens Hof.