DSF Studio - Efteruddannelseskurser for professionelle skuespillere, dansere, sangere og musicalperformere.

På vores kurser kan du møde nogle af de bedste danske og internationale undervisere. Vi tilstræber at tiltrække kapaciteter både inden for de mere traditionelle discipliner og nye kunstneriske arbejdsmetoder.

Vi tilbyder både fagopdelte kurser og kurser på tværs af de forskellige faggrupper. I nogle tilfælde er kurserne niveauopdelt for at give deltagerne det størst mulige udbytte af undervisningen.

Transporttilskud: Bor du i en anden landsdel, og deltager i et af vores kurser af flere dages varighed, tilbyder forbundet at refundere omkostninger til transport og logi. Der kan inden for en periode på 1 år søges om max 2.000 kr. i alt (standard bus-/togbillet og prisvenligt logi).  Der ydes ikke støtte til internatkurser/kurser der inkl. logi.

Gyldig kvittering skal kunne forevises. Tilbuddet gælder ikke audition, arrangementer og den kontinuerlige Åben Studio undervisning.
NB: Vær opmærksom på, at transporttilskud skal søges før kurset starter. Send en mail til Karin Iwersen

Obs. Der kan ikke søges støtte fra Gramexfonden til DSF-kurser eller kurser, hvor DSF samarbejder med en ekstern arrangør.

Operacoaching med Mats Knutsson

23.-25. november
kl. 10.00-13.00 & 15.00-18.00
DSF Studio, Tagensvej 85, 2200 København N
13. oktober/pladser er fordelt/opskrivning til venteliste mulig
400 kr.
Operacoaching med Mats Knutsson

Mats Knutsson tilbyder operacoaching på internationalt niveau med repertoire på italiensk, fransk, engelsk og, fremfor alt, tysk fra wienerklassicisme til moderne musik.

Kurset består af 2x45 minutter pr. sanger, hvor begge session er individuelle.

Mats Knutsson har arbejdet som pianist og repetitør siden 1992. Først som underviser på operauddannelserne i Gøteborg og i København. 2001-2009 repetitør på Det Kongelige Teater. Assistent ved Operaen i Amsterdam, ved festspillene i Bayreuth, Salzburg og ved Ruhr-Triennalen. 2009-2019 repetitør og stedfortrædende studienleiter på Wiener Staatsoper , derefter, 2019-2020 studienleiter.

Mats har gennem årene akkompagneret til talrige sangtimer og masterclasses med bl.a. Nicolai Gedda, Kerstin Meyer, Birgit Nilsson, Anthony Rolfe-Johnson, Ernst Haefliger, Christa Ludwig , Brigitte Fassbänder og Ileana Cotrubas.