EN BREDERE BRUG AF AGENTER
Agenter har ofte været diskuteret blandt danske skuespillere. Kan det betale sig at have en agent, og hvad kan de i det hele taget, hvis det kan betale sig? Måske blæser der nye vinde – og måske kan agenter være velegnede, når det gælder teaterverdenen?
PAS PÅ MED AT BLIVE UNDERDOG
For en operasanger der vil synge, er en agent uomgængelig. Men derfor kan man godt diskutere procenterne og kræve noget af samarbejdet, råder Christian Damsgaard.
FART I KARRIEREN MED EN AGENT
For Sandra Yi Sencindiver gav en international agent en udvidet bane at brede sig på som skuespiller. Fordi agenten så hende på en ny måde i forhold til de begrænsede muligheder, hun havde i Danmark.
BUNKER AF GODE RÅD
Et fagligt møde i foråret om internationale agenter blev hurtigt overtegnet, og vi videregiver stribevis af gode råd fra paneldeltagerne Sandra Sencindiver, Mads Hjulmand, Magnus Bruun, Ditte Maria le-Fevre, Thomas Chaanhing og Mo Chara.
I SKUESPILLETS TJENESTE: MARIA STENZ
I en alder af 84 år ser Maria Stenz tilbage på et liv som skuespiller og sanger. Blandt andet med ordene: ‘Nogen har haft et større dramatisk talent end jeg, men jeg synes, jeg har fået lov til at lave mange forskellige ting’.
POLITISK SCENEKUNST MED MÅDE
Bodil Alling, Nikoline Due og Joy-Maria Frederiksen giver deres bud på, hvor politisk man kan tillade sig at være på en scene. Det må gerne være politisk, men for meget politik kan også risikere at lukke for dialog, advarer de.
#LABORATORIET: FRA SØGRÆS TIL SAMLET FORESTILLING
Følg danser Antoinette Helbing i forberedelserne til ‘De fortabte…’ inspireret af William Heinesens roman ‘De fortabte spillemænd’. Fra illusionen af at være søgræs til den helt færdige forestilling.
+ MEGET MERE SPÆNDENDE LÆSNING OM DIT FAG