Musikorganisationer lancerer hjælpelinje

13 organisationer på musikområdet er gået sammen om en fælles rådgivningslinje under navnet ‘Trygt Rum’. Linjen, der bliver bestyret af Sex & Samfund, skal vejlede personer, der har haft ubehagelige oplevelser med grænseoverskridende adfærd i deres arbejde og er primært tænkt som en akutlinje, hvor medlemmerne bliver henvist til den rette instans.

Vi hilser fra Dansk Skuespillerforbund initiativet velkommen og er glade for at se, at vores fælles indsats mod grænseoverskridende adfærd i samarbejde med de øvrige organisationer indenfor film-, tv- og scenekunstbranchen også breder sig til andre kunstneriske fagområder.

Er du udsat for grænseoverskridende adfærd?
Så husk, at du som medlem altid kan kontakte skuespillerforbundet, hvis du oplever grænseoverskridende adfærd i dit arbejde.

Vi er klar til at tage imod telefoniske henvendelser hver dag i vores åbningstid på 33 24 22 00 – og derudover kan du altid skrive til os på dsf@dsf.dk.

Det sker der, hvis du ringer til os:

• Vi har uddannet personale i vores sekretariat, der står klar til at modtage din henvendelse.
  • Du bestemmer selv, om du vil være anonym eller ej.
  • Vi har mulighed for at henvise dig til psykologhjælp og kan også rådgive juridisk.
  • Vi har som fagforbund også mulighed for at gå konkret ind i din sag – altid kun i det omfang, du ønsker.

Du kan læse mere om vores arbejde med indsatsen mod grænseoverskridende adfærd her.