Se eller gense eventet om agenter i udlandet

Tirsdag d. 30. april afholdt Dansk Skuespillerforbund et velbesøgt medlemsevent under overskriften "Agenter behøver ikke være hemmelige", som satte fokus på bruges af udenlandske agenter og hvordan man skaber en karriere uden for Danmarks grænser.

Vi kender alle historien om den der kollega, der scorer en stor og definerende rolle i en dansk tv-serie, og som herefter erobrer den ene internationale rolle efter den anden. Men lad os være ærlige – den slags historier om store internationale gennembrud, er ikke virkeligheden for størstedelen af os. Så hvad kræves der egentlig for at tage skridtet ud over landets grænser og sparke døren ind til settet på tv og film internationalt?

Skuespiller Sandra Yi Sencindiver har siden 2018 været på det internationale marked og haft engelske agenter, som har givet hende adgang til castings på internationale produktioner – og efter utrolig mange self-tapes landede hun spændende roller udenfor Danmark. Hun tror på, at vi sammen bliver stærkere, når vi deler vores viden med hinanden, og Sandra og andre kollegaer, der arbejder i udlandet, vil hver især dele deres vej til repræsentation i udlandet og give tips og gode råd til at finde den rigtige agent, indgå aftaler, forhandle forhold på plads, og andet, der er godt at vide, når man vil arbejde i udlandet i dette spændende medlemsevent.

Medvirkende: Sandra Yi Sencindiver, Ditte Maria le Fevre, Thomas Chaanhing, Mads Hjulmand, Magnus Bruun og Mo Chara.

Havde du ikke mulighed for at deltage, finder du videoen fra medlemseventet her:

Tusind tak til alle der dukkede op til medlemseventet om brug af agenter i udlandet tirsdag d. 30. april og var med til at gøre aftenen endnu mere interessant og informativ.
Husk at holde dig opdateret på vores øvrige medlemsevents i DSF Studio.

Rigtig god fornøjelse!