Sceneliv #1 – 2024: Det lysner i film- og tv-branchen

STORT TEMA: DET LYSNER SÅ SMÅT I BRANCHEN

2024: LYSERE TIDER, LØNDEBAT OG AI
Benjamin Boe kickstarter både det nye år og Scenelivs første tema med positive toner om 2024 – branchen begynder at røre på sig, og det betyder, at det lysner for medlemmerne. Men det kræver stadig tålmodighed, skriver han!

LYSERE TIDER PÅ VEJ EFTER KRISEN
Nadia Kvist, Rasmus Botoft og Pilous Asbæk fortæller, hvordan deres kommende år ser ud – og hvad de har gjort for at holde sig selv og deres fag ved lige, indtil arbejdsgiverne igen begyndte at ringe.

FORSIGTIG OPTIMISME I FILM- OG TV-BRANCHEN
Producenter, dramatikere og eksperter er enige om, at det begynder at se bedre ud i produktionskalenderene rundt omkring – hvad står først for i køen? Det bliver du klogere på her.

Det kan du også glæde dig til at læse om:

#LABORATORIET: “VI VIL ALTID VÆRE DANSERE – UANSET ALDEREN”
Kompagni+ er for alle de dansere, der stadig gerne vil bruge kroppen til at fortælle historier med – Anna Tulestedt og Therese Glahn fortæller, hvad det giver, og hvorfor det er vigtigt!

I SKUESPILLETS TJENESTE: LISBET LUNDQUIST
Lisbet Lundquist er synonym med klassisk revy tilbage i 1960’erne og med nyskabende revy i Hjørring senere hen. Gennem årene er hun faldet over både dunkle udenlandske filmprojekter og et lige lovligt frisk modelbureau. Men hun stødte også ind i kærlige Dirch Passer og geniale Dario Fo i løbet af sin lange karriere.

KAN DU HØRE DET? RADIOTEATRET ER TILBAGE
Danmarks Radio var i over 90 år hørespillenes højborg, men nu har teatre rundt om i landet genopdaget muligheden for at producere teaterforestillinger baseret på lyd alene. Mød nogle af frontløberne her.