“Det er hårdt at optræde hver aften, så det er rart, når man ind imellem ikke skal på scenen”

Skuespillet frisætter operasangen

Politiske scenekunstnere kan lukke for dialogen

Skuespillernetværk skaber tryghed

#laboratoriet: Svajende som søgræs i det uendelige rum

27 geniale råd: Sådan finder du en udenlandsk agent

“Min agent ser mig som mere, end jeg selv gør”

“Vær kritisk over for din agent”

Kan agenterne åbne teaterbranchen?

Benjamin Boe: “De statsstøttede scener må rekruttere mere åbent”

Hvor går grænserne i en kunstnerisk branche?

International opbakning i kampen mod YouSee

Benjamin Boe: Vi har brug for solidaritet uden grænser

YouSee tager hele branchen som gidsel

#laboratoriet: Vand, vind og cellefornyelse

Enkel guide: Er du klar til at søge om produktionsstøtte?

Fuldt Hus bygger bro til fællesskabet

Kulturkritikken får kniven i de store medier – og det er kritisk for scenekunsten

Lars Knutzon: “Jeg vil påstå, at 90 procent af alle skuespillere hader at lære udenad”

Benjamin Boe Rasmussen rystet over usande udmeldinger fra YouSee

Benjamin Boe: Danmark dejligst? Ikke for udenlandske producenter

Musicalforskeren: “Jeg håber på større diversitet i musicaludbuddet”

Kim & Jeff: Sådan skaber du bedre arbejdsvilkår for dig selv

Chefforhandleren: “Producenterne gør alt for at undgå aflysninger – vores medlemmer betaler prisen”

Vi har brug for musikkens power

Benjamin Boe: Musicalens fremtid kræver nye og moderne arbejdsvilkår

Dansk Skuespillerforbund vil stoppe YouSees ulovlige brug af dansk tv-indhold

Hils din mor: “Bøsserøv er stadig et af de meste brugte skældsord i skolegården”

Benjamin Boe: “Pride – alvoren bag festen”

Sommerferie i forbundet

Et spring ud i det ukendte

GF 2024: Efter regn og torden kommer solskin

Litten Hansen: “Jeg har altid sagt ja til en udfordring”

“Vi tager ansvar – og det giver politisk indflydelse”

Podcasten ‘Actors 1by1’: “Vi skal dele alt – også det svære”

Foden indenfor: Her er 5 gode råd fra de nyuddannede

Josefine Hartvig: “Mine medstuderende spørger, hvordan vi danskere får auditions”

Julie Carlsen: “I vores fag er der perioder, hvor telefonen ikke ringer”

Liza Westh: “Jeg er overrasket over, hvor mange kompetencer jeg har brug for”

Nina Ingemann: “Jeg er overrasket over, hvor få muligheder der er for at blive set”

Hjalte Gustavussen: “Jeg føler mig som en trænet bokser, der ikke kommer i ringen”

Amalie Drud Abildgaard: “80 procent af tiden laver jeg noget, jeg ikke er uddannet til”

Christian Iversen: “Det jeg har fået med fra uddannelsen, er det, jeg bruger mindst”

“At få ideer er en muskel, der skal trænes – og det gør vi her”

Benjamin Boe: “Vi har et ansvar for at give de nye i faget håb”

Benjamin Boe: Er det her en del af løsningen på sexisme?

Nivetha laver Super 16-film med KulturPlus-støtte

Teater HiLS DiN MOR: “Uden støtte intet os”

MINITEMA: Børneteater på langtur

“Jeg er endt, som jeg begyndte. I en leverpostejbakke i Kødbyen”

GF giver mig troen på vores sammenhold

Laboratoriet: Scenen drejer stille rundt

Kommentar: Søren sætter ansigt på værdien af vores rettigheder

Indkaldelse til Dansk Skuespillerforbunds generalforsamling 2024

Se eller gense medlemseventet om brug af agenter i udlandet

Filmex afholder generalforsamling

Benjamin Boe: Hvordan får vi scenekunstens rammer ind i 2024?

“Overenskomsterne beskytter allerede nu mod AI”

“Jeg tror, vi fik lavet en aftale på det rigtige tidspunkt”

“Tænk på dig selv som både et analogt og et digitalt produkt”

“Jeg kommer aldrig til at lave en AI-stemme igen”

Mads Korsgaard: “Jeg tror, der er brug for den menneskelige faktor”

Joel Hyrland: “AI er min sparringspartner”

Benjamin Boe: AI – hvem tager magten over den førerløse bil?

Benjamin Boe: Nyt pres på vores rettigheder

FAQ om Nuuday/YouSees søgsmål mod Copydan

Nuuday/YouSee sagsøger kunstnere og kulturproducenter

Forbundet holder påskeferie

Benjamin Boe: A change is gonna come...

Benjamin Boe: Kom med på kvotevognen!

Forperson og bestyrelsesposter på valg til GF24

Vil du være med i Filmex' bestyrelse?

Benjamin Boe: Kunstnerteamet – en del af vores sikkerhedsnet

Kan du høre det? Radioteatret er tilbage!

Får du nok ud af dit DSF-medlemskab?

“Vi vil altid være dansere – uanset alderen”

Lisbet Lundquist: “Hver sommer vi havde premiere, ryddede vi forsiderne”

Tema om 2024: Forsigtig optimisme i film og tv-branchen

Tema om 2024: Lysere tider på vej efter krisen

Benjamin Boe: 2024 – lysere tider, løndebat og AI

Overenskomst med Dansk Teater – mavepuster og parterapi

Benjamin Boe: En bedre branche i børnehøjde

Sidste chance for rabat: Cinemateket lukker for firmaordningen 10/2

Nu kan du søge Irma Larnés legat på 4 x 25.000 kr.

Open Call til Det Frie Felts Festival 2025

This could be the beginning...

Benjamin Boe: Det lysner for 2024!

Ny hjælp til dig, der har fået misbrugt stemme eller ansigt

DSF inviterer til nytårskur

Løgn, trusler, løntryk og forskelsbehandling: Vidnesbyrd fra forhandlingsbordet

Teatergrad: Her spiller børnene hovedrollen

Kjeld Nørgaard: “Når jeg ikke kom højere på strå, end jeg er kommet, er det min egen skyld”

28,5 % – så skæv er lønnen!

Lønåbenhed – et vigtigt skridt mod ligeløn

Guide: Sådan får du mere ud af lønforhandlingen

Digitale fællesskaber giver et boost til lønforhandlingen

Benjamin Boe: All I want for Christmas is...

Aarhus Teater afholder audition til stor musical i 2025

Danmark får for første gang en samlet statistik om kunstnere

10 samtalestartere, når du gerne vil snakke løn med kollegerne

Kvindelige medlemmer tjener fortsat mindre end mændene – ny undersøgelse undersøger hvorfor

Benjamin Boe: Den nye filmaftale er børnenes

På med den røde næse: Så er der optag hos Dansk Hospitalsklovne

Er Scenekunstskolens nye lederuddannelse noget for dig?

Kom med i nyt bæredygtigt udviklingsprogram

Lone Koppel: “Jeg har sunget alt, hvad jeg kunne drømme om”

Kirsten Norholt: “Jeg ville gerne være misbrugt noget mere”

Stunt med livet som indsats

Sag om uretmæssig deling af indhold danner nu grobund for stor undervisningskampagne

Få svar på dine spørgsmål om de nye optagelseskriterier

Benjamin Boe: Tid til Filmex-udbetaling – og rettighedskamp!

Scenelivs freelanceguide #3: Træn din mentale styrke

Som at være der selv: Se alle billederne fra Pride!

May Lifschitz: “Transkønnede er stadig underrepræsenteret”

Filmekspert: “Jeg håber og tror på et paradigmeskifte”

Studieophold: Har dit næste projekt brug for lidt Rom?

Filmaftalen er landet - og børnene er med

Benjamin Boe: Storm, mørke toner – og en håbefuld trodsreaktion

Anne Margrethe Dahl: “Min stamina blev grundlagt på Den Jyske Opera”

Nu kommer stuntkvinderne

Tak til tidligere formand Henrik Petersen

Benjamin Boe: Hvordan bliver vi venner med AI?

Nye kriterier for optagelse i DSF

Kommentar: “Koranloven forhindrer fri og kritisk kunst”

Scenelivs freelanceguide #1: Få styr på den ‘farlige’ skat

Benjamin Boe: Endelig! Kulturen er rykket op på budgettet

‘Arven’ – da bøsserne brød gennem lydmuren

“Der var utrolig meget skam indeni mig”

“Jeg vil rykke grænserne for, hvad en mand kan gå i af tøj”

May Lifschitz: “Mit køn er en legeplads”

Benjamin Boe: Vi fester med – fordi det er alvor

Konkurser i tv-branchen: Sådan er du stillet som skuespiller

Medlemsevent: Er du nødt til at være på SoMe for at slå igennem?

Sofie Elkjær Jensen: “Jeg måtte være min egen agent”

Actionpionererne: Fra vovehalse til professionelle fagfolk

Efter forlig: Nu kan Max Hansen tale om uberettiget afskedigelse

Medlemsevent: Kunstig intelligens – myter og muligheder

Musikorganisationer lancerer hjælpelinje mod grænse-overskridende adfærd

Nye tal: Branchen har større fokus på grænseoverskridende adfærd

“Dine rettigheder er i virkeligheden ejendomsret”

Scenelivs freelanceguide #2: Bliv ven med pension og forsikring

Anders Bilberg: “Vi kan først brænde igennem, når vi er os selv”

129 års queer film og tv – hvilken er din favorit?

“Jeg ser det at være åben nonbinær skuespiller som en sejr”

“Mine kolleger rådede mig til at blive i skabet”