Senior-improvisation 65+ med Pernille Sørensen

3. august
200 kr.
Senior-improvisation 65+ med Pernille Sørensen

Hjernen er en muskel og jo mere du bruger den, des stærkere bliver den. Som alle andre dele af kroppen kan den blive lidt langsommere med alderen. Det er derfor en god idé at udfordre hjernen på forskellige måder, bl.a. på koncentration, hukommelse og indlæring.

SENIOR-IMPRO 65+ tilbyder - improvisations træning for udøvende kunstnere med lang scenisk erfaring, der i et trygt forum, og i selskab med ligesindede ønsker, at træne deres evne til at opfange impulser, etablere adgang til deres kreative åre, samt skabe historier ud fra hvad der opstår i nuet.

I denne form for improvisations træning lægger vi vægt på ordet og det dramatiske indhold, fremfor tempo og fysik. Vi vil bevæge os frit inde for alle genrer, også de alvorlige.

For at øge læringskurven, afsluttes kurset med en visning for et inviteret publikum. Visningen bliver i form af en Master-Class, hvor publikum vil blive præsenteret for improviserede sceniske sekvenser, samt øvelser og metoder fra kurset.

Kurset består af 4 undervisningsdage fra i tidsrummet kl.12-16, samt én Master-Class session, åben for publikum (tid og sted følger). 5 dage i alt.

Improvisations erfaring ikke nødvendig.

Kurset er inspireret af projektet ”Lost without words” (Improbable Theatre/National Theatre, London).

Note: Improvisations træning er et gennemprøvet og effektivt værktøj til udfoldelse af skjulte eller glemte potentialer, skærpelse af opfattelsesevnen, samt håndtering af nervøsitet og sceneskræk.

Pernille Sørensen debuterede i 1991 på Jytte Abildstrøms Teater og har siden medvirket i utallige forestillinger, musicals, revyer og cabareter. Hun er én af Danmarks førende impro-skuespillere og anvender improvisation i alt sit arbejde. Hun er efteruddannet hos Keith Johnstone og hendes undervisning er stærkt inspireret af ham. Pernille Sørensen har i flere omgange varetaget impro-morgentræning og kurser i DSF og er medlem af impro-grupperne ”Alt på ét Bræt” og ”Musical-Impro”. Hun har desuden en skarp og humoristisk pen og skriver hvert år til sommer-revyer i det ganske land.

Læs mere om Pernille Sørensen på www.playandact.dk eller www.langhuset.dk