Stemmekursus - Spil på engelsk med Anette Nørgaard

2. januar
100 kr.
Stemmekursus - Spil på engelsk med Anette Nørgaard

Kend din stemme - også på engelsk

på dette introduktionskursus lærer du, hvordan du former det engelske sprog, så det ikke kommer til at stå i vejen for dit udtryk som skuespiller.

En af de store forskelle på det danske og engelske sprog er vægten på vokal- og konsonantlyde i sproget, og dermed hvordan rytme og melodi bærer stemmen i replikføring.

På kurset vil du få nogle basale redskaber og øvelser, som vil hjælpe dig til at spille med samme erfaring og spontanitet på engelsk, som når du spiller på dansk, så du kan give dit bud på en engelsktalende rolle i casting- og audition situationer.

Hvis der er tid, vil der eventuelt være mulighed for at arbejde med forskellige engelske dialekter, accenter og forskellene på f.eks. US- og UK-engelsk.

Anette Nørgaard er uddannet tale- og sangpædagog og har arbejdet som stemme- og dramalærer i New York siden 2008. Anette har endvidere en skuespiluddannelse fra William Esper Studio (2006-2008) og en musicalperformer uddannelse fra Scenekunstskolen i Fredericia (2001-2004).  Hun har tillige arbejdet som skuespiller, musicalperformer og sanger samt er medstifter af Scandinavian American Theater Company i New York.  Anette er for nyligt flyttet tilbage til Danmark, hvor hun har startet virksomheden, Kend Din Stemme og har udgivet bogen ’The Vocal Paradox’.

Læs mere om Anette Nørgaard, www.kenddinstemme.dk, www.thevocalparadox.com