West Side Story

Koreografi af Nikolaj Hübbe efter Jerome Robbins
Det Kongelige Kapel, dirigeret af Robert Houssart
Koreograf-assistent James Clark

Det Kongelige Teater søger professionelle performere, som både synger, danser og spiller skuespil på højt niveau. Du har omfattende skoling og/eller sceneerfaring inden for minimum to af kunstarterne.

Cast-beskrivelse: To fejdende emigrant-bander på Manhattan. THE SHARKS med latinamerikansk baggrund, THE JETS med europæisk baggrund.

Vi søger ca. 15 herrer og 15 damer.

West Side Story spilles på dansk. Spillealder 16-25 år.

Prøver og forestillingsperiode:
Prøveforløb: 18.01.21-11.03.21. Dagtimer, weekender og aftener må påregnes.
Forestillingsperiode: 12.03.21-25.04.21. Matinéer, aftener og weekender må påregnes.
OBS _- for at deltage i audition er det en forudsætning, at du kan i hele perioden.

Ansøgning
Du bedes sende en samlet PDF-fil på max 1 side indeholdende følgende: CV med portræt-foto, beskrivelse af din primære faggruppe + stemmeomfang/range.

Deadline 9. januar 2020 kl. 8.00.

Tilmelding skal ske via e-mail til westside@kglteater.dk - Emne: WSS CV
Efter deadline udvælger vi dem, vi ønsker at se, til audition. Kun de udvalgte vil få besked d. 15. januar, og bedes bekræfte deres deltagelse senest d. 16. januar.

Audition

Audition afholdes på Operaen søndag d. 19. januar og mandag d. 20. januar – begge dage i dagtimerne. Du skal kun være tilstede, en af de to dage, skriv evt. hvilken af de to datoer du foretrækker, dog forbeholder vi os ret til at disponere frit over dagene.

Audition starter kl. 10.00, sæt hele dagen af. Der vil være fælles instruktion af koreografi, dans i mindre grupper og evt. 10 min. individuel audition (med mulighed for forberedelse med en pianist). Du vil kunne blive set og hørt i alle 3 kunstarter ved audition og ved evt. callback (som ligger d. 9. februar). Kom forberedt med 2 sange efter eget valg, indenfor genren. Dansk sangvalg foretrækkes. Medbring noder med præcis angivet tone-art.

Påklædning: Kropsnært træningstøj og sko du kan danse i. Mænd: Jazzsko eller andre sko med dansesål. Kvinder: Jazzsko, bløde balletsko eller latin-sko.

Der vil være kaffe og vand. Medbring selv mad. Denne kan indtages i anvist område.
Der vil blive omklædning og opvarmningsforhold stillet til rådighed 1 time inden audition start.
Tilstede ved audition vil være, instruktør, dirigent, sang og dansefagligt personale, producent og repetitør.

Løn og ansættelsesvilkår følger overenskomsten med Dansk Skuespiller forbund.

shemaleup.net