Er du nødt til at være på SoMe for at slå igennem?

For nogle er det med sociale medier som at trække vejret – helt naturligt, og noget de gør uden at tænke over det. For andre er det en sur opgave, de bliver ved med at skubbe foran sig, fordi de føler, det æder deres liv. Og så er der dem, der slet ikke er ‘på’. Men er det nødvendigt med en digital præsentationsplatform for at slå igennem inden for film, tv og scenekunst? Skal du udgive dig selv for at blive opdaget og komme i betragtning til de fede opgaver? Det kan du blive klogere på, når DSF inviterer til medlemsevent om sociale medier.

Kræver det et digitalt liv at slå igennem i branchen? Det spørgsmål stillede den nyuddannede skuespiller Sebastian Alstrup sig selv og sine følgere på Instagram. For ham fyldte de sociale medier for meget i hans liv, og han har i dag skruet sin digitale tilstedeværelse ned til et absolut minimum. Omvendt benytter en anden ung skuespiller, Kristoffer Eriknauer, i udpræget grad sociale medier såvel privat som en professionel platform.

Men hvordan balancerer du det at være til stede på sociale medier med et ønske om ikke at bruge al din tid i et digitalt rum? Og er det overhovedet en mulighed som skuespiller, sanger, danser eller performer ikke at være online i en tid, hvor alle kæmper om den digitale opmærksomhed?

Til dette medlemsevent kan du møde Sebastian og Kristoffer og høre, hvilke tanker de gør sig om emnet, og hvordan de håndterer sociale medier i deres professionelle liv. Samtidig har vi inviteret sceneinstruktør Niels Erling til at give os hans syn på problematikken set fra en arbejdsgivers vinkel.

Skuespiller Christine Exner vil moderere snakken, og forbundet byder på snacks og drikkevarer undervejs.

Læs mere om eventet og meld dig til her

Husk at tjekke DSF's medlemsevents ud!

Husk at Dansk Skuespillerforbund jævnligt inviterer til spændende medlemsevents, hvor du kan blive klogere på aktuelle emner, debattere med dine kolleger og møde nye ansigter fra dit fag.

Det er gratis at deltage, men der er oftest et begrænset antal pladser – så meld dig hellere til før end senere!

Du kan altid se de aktuelle events og melde dig til her