Nivetha Balasubramaniam laver Super 16-film med KulturPlus-støtte

Super 16 er – som du sikkert ved – en uddannelse, der fungerer som en forening. De studerende skal selv facilitere deres uddannelse, og de skal også selv optage det næste hold i rækken af instruktør-, producent- og manuskriptforfatterelever, der skal gå på uddannelsen.

Super 16 bliver bl.a. drevet for KulturPlus-midler, og i denne film kan du møde en af instruktøreleverne fra årgang 12, Nivetha Balasubramaniam. Hør hendes historie om at vokse op i – og lave film om – to kulturer, og hvor meget det betyder, at der bliver givet støtte til denne typer uddannelse:

SE FILMEN HER

Bliv klogere på KulturPlus-midlerne

• Støtten fra Dansk Skuespillerforbund kommer fra de såkaldte KulturPlus-midler. Midlerne stammer fra Kompensationsordningen for privatkopiering, der skal kompensere rettighedshaverne inden for film, musik og tv for det indtjeningstab, der knytter sig til lovlig privatkopiering.

• To tredjedele af pengene skal efter loven afregnes individuelt til de enkelte rettighedshavere, mens den sidste tredjedel skal investeres i fælles kulturelle brancheformål.

• Det er en del af disse midler, som Dansk Skuespillerforbund har valgt at give til Super 16. Hvis du ønsker at læse mere om KulturPlus-midlerne, kan du tjekke det ud på Producentrettigheder.dk

HiLS DiN MOR: "Uden støtte – intet os”

Det er ikke nemt at leve af at lave scenekunst. Og slet ikke når tematikkerne tager rod i problematikker vedrørende LGBTQ+. Men gennem bl.a. støtte fra Dansk Skuespillerforbund formår Teater HiLS DiN MOR at producere forestillinger henvendt til børn og unge over hele Danmark, så de gennem kunsten kan forholde sig til og spejle sig i historier om svære emner som seksualitet og køn.

Læs mere her