Årsmøde#2 Cheerleader eller rebel? Kunsten som politisk forum

SORT/HVID STALDGADE 26-30 1700 KØBENHAVN V
18. maj
100 kr.

Vi gentager successen fra sidste år og afholder igen i samarbejde med branchen, CPH Stage og STATENS KUNSTFOND Scenekunstens Årsmøde #2.I år under titlen CHEERLEADER ELLER REBEL? undersøger vi Kunsten som politisk forum og hvorvidt scenekunst kan sætte en politisk dagsorden?Årsmødet bliver skudt i gang med forestillingen CHEERLEADER OF EUROPE af den singaporeanske performancekunstner Daniel Kok i et væld af konfetti. Derefter byder vi på en samtale mellem to af Europæisk Teaters store kanoner; chefdramaturg og den ene halvdel af den kunstneriske ledelse på Maxim Gorkyi Berlin Jens Hilje, samt nyudnævnt leder af RuhrTrinalen Stefanie Carp. Midt på dagen nyder vi sammen en frokost i solen og om eftermiddagen er der spændende samtaler om kunstens indflydelse på muligheder og opgaver i samfundet.Monna Dithmer guider os sikkert igennem hele dagen.

PROGRAM FOR SCENEKUNSTENS ÅRSMØDE #209:30 - 10:00

Velkomst og morgenmad. 10:00 – 10:50

Den internationale forestilling CHEERLEADER OF EUROPE af Daniel Kok.Europa har desperat brug for opmuntring. Den singaporeanske performancekunstner Daniel Kok stiller sig i denne forfriskende og anderledes politiske forestilling altruistisk til rådighed som Europas cheerleader.

11:00 - 13:00

Keynote: Jens Hilje og Stefanie Carp.Leder af Ruhrtriennalen Stefanie Carp og co-leder af Maxim Gorkij Theater Jens Hilje reflekterer over deres eget arbejde med det politiske teater og diskuterer hvilken rolle det det politiske teater spiller i en tid med stigende politikerlede og nye rammer for kunsten.13:00 - 14:00

Branchefrokost i festivalcentrum.14:00 – 14:40

KUNSTEN SOM FORUM med Frederik Tygstrup og Solveig Gade.Professor Frederik Tygstrup og forsker Solveig Gade diskuterer det forum, som kunsten er for det undrende fælleskab, og hvordan kunsten har en frihed til at skabe sine egne billeder af det samfund, der omgiver os.14:40 - 15:00

Kaffepause 15:00 - 16:30

Afslutningsøl i festivalcentrumMulighed for at se Rocky!

kl. 17:30 på Husets Teater.Styregruppen der både støtter økonomisk og står for udvikling af dagen udgøres af: Statens Kunstfonds Projektstøtteudvalg for Scenekunst, Danske Teatres Fællesorganisation (DTF), Teatrenes Interesseorganisation (TIO), Den Danske Scenekunstskole Efter- og videreuddannelsen, Udviklingsplatformen for Scenekunst og CPH STAGE.Desuden er dagen også støttet af Scenekunstens Kommunikation (SKO), Dansk Skuespilforbund, Danske Instruktører, Danske Dramatikere, Dansk Artist Forbund og Scenit.Tilmelding til Scenekunstens Årsmøde#2 og branchefrokosten er nødvendig og bindende.

Deadline 18. maj kl. 16. Vi glæder os til at se jer og være i dialog med jer til et brag af en dag!

Tilmelding hos Scenekunstskolens Efter- og videreuddannelse, her