DSF Studio - efteruddannelse og netværk

Tap dance workshop med Christina Marie Skodborg, begyndere & let øvede

5-6. januar
kl 10.00-14.00, kl. 10-14
Move'n Act Grønnegade 93E (følg bygningen, døren helt for enden af langsiden) 8000 Århus C.
min 8
10. december
200 kr. / ikke medlemmer 300 kr.
Tap dance workshop med Christina Marie Skodborg, begyndere & let øvede

Obs: ny tilmeldingsfrist: 10. december.

Tap dance workshop for begyndere som gerne vil prøve at steppe / kursus for let øvede, for teknisk vedligehold og lære lidt nyt

På denne 2x 4 timers workshop vil vi arbejde med basisteknik for de som aldrig har steppet før eller kun har steppet en smule, og den grundlæggende forståelse for kroppens grounding og 'looseness' i fødderne, samt med små tricks og tekniske hovedbrud, som udfordrer både begyndere og let øvede.

Der vil være fælles opvarmning og styrke af balance og fodled, teknisk arbejde til musik (både foran spejl og hen over gulvet), tricks og nogle traditionelle "vendinger" indenfor step, samt en lille koreografi.

Koreografien vil være inddelt i 2 niveauer; begynder og let øvet, så der teknisk vil være noget for begge niveauer at arbejde med.

American tap dance er en kombination af dans og rytmisk leg (og lidt "tricks"). For at danse step behøves ikke en vis mængde smidighed, styrke eller mange af de "sædvanlige danserforcer" - Åbne ører for musikken og for rytmerne, samt tålmodighed med dine fødders arbejde, vil bringe dig langt når det gælder stilarten tap dance.

Sko : Medbring stepsko hvis du har eller kan låne.

Hvis ikke, kan alternativt nogle sko med hård sål (og absolut ingen gummi under eller på siderne) bruges. Jo hårdere såler, jo mere lyd vil du få ud af dem. Damerne, vær opmærksom på så vidt muligt ikke at have hæl på skoen.

Skriv gerne en mail til kontakt@christina-marie.dk med spørgsmål vedr. alternative sko, hvis du er i tvivl om de kan bruges.

Kurset kræver min. 8 deltagere for at blive oprettet.

Christina Marie Skodborg er uddannet på Det Danske Musicalakademi (2013), uddannet musicaldanser (herunder step) et intensivt semester på Performing Center Austria Wien (2014/15), og har trænet hos mange internationale undervisere på Stockholm Tap Festival (2014 & 2018) og på TapTastic Festival (2017). Derudover steptræning hos Hoofers Steptanzschule Hamburg, Sabine Hasicka Studio Wien m.m.

Læs mere om Christina Marie Skodborg her