Teater- og musicalaudition workshop med Mads M. Nielsen

5. august
400 kr.
Teater- og musicalaudition workshop med Mads M.  Nielsen

Hvad er en god audition? Hvordan præsenterer jeg mig selv bedst? Hvad skal jeg synge? Og hvad er faldgruberne jeg skal prøve at undgå? Og skal jeg overhovedet gå til den audition? - En række klassiske spørgsmål, der ofte dukker op forud for en audition.

Gennem sit arbejde med teater har Mads M. Nielsen efterhånden oplevet mange auditions, både som udøvende skuespiller og som instruktør. En oplevelse som Mads ofte ser blive forbundet med en ikke særlig konstruktiv angst.

Målet med en workshop som denne er at blive bedre til at se mulighederne fremfor forhindringerne ved auditions. Workshoppen vil give dig nogle værktøjer, der vil forbedre din forberedelse, din indstilling og dit mod på opgaven og i sidste ende give dig en støre følelse af succes efter en audition, også selvom du ikke får jobbet.

Mads har i dette forløb fokus på den dramatiske og musikalske tilgang til teater- og musicalaudition. Deltagerne kommer til at arbejde med valg af tekster, sange og fremførelsen af dem, samt også styrkelsen af det, der gør netop dig til noget særligt. Det vigtigste er, at modet bliver større end nervøsiteten, så du får mulighed for at vise dig fra den bedste side og præsentere dig som et seriøst bud, til det job du søger.
Dette er ikke et dansekursus, så den del af en audition kommer der ikke til at blive arbejdet med.

Mads M. Nielsen er uddannet skuespiller fra Skuespillerskolen ved Århus Teater i 1994. Han har været en del af ensemblet på Århus Teater, Odense Teater og Det Kongelige teater. Siden 2008 har Mads været freelance skuespiller senest i "Klokkeren fra Notre Dame", "Prinsen af Egypten" og "Misery".

Han har arbejdet som dramalærer på scenekunstskolerne i Fredericia og Odense, og de seneste år har han arbejdet som instruktør især af musik Teater. Blandt andet har han instrueret ”I’m Johnny Cash” og ”Skaf Mig En Muse” på cafe Liva, ”Vildheks” på Østre Gasværk og Bellevue Teatret, ”Elf the musical” i Tivoli og senest ”Den Evige Ild” på Bellevue Teatret. Desuden har Mads været været drama- og talecoach på ”Hairspray” i Tivoli og resident director på ”We Will Rock You” i Royal Arena.