Du kan få efterlønsbidraget udbetalt

13. februar 2018
Du kan få efterlønsbidraget udbetalt

Er du en af dem, der har betalt til efterlønsordningen? Hvis du endnu ikke er nået din folkepensionssalder eller er gået på efterløn, kan du frem til 30. juni søge om at få dine efterlønsbidrag udbetalt skattefrit.
Der er dog meget vigtigt, at du overvejer din beslutning nøje, for det er ikke alle, det kan betale sig for – og hvad du vælger nu, kan få store konsekvenser for dit seniorliv.

Det er for eksempel værd at have med i sine overvejelser, at den fremtidige udbetaling af din efterløn kan blive meget lille, hvis du selv har sparet pension op. Omvendt mister du muligheden for efterløn, seniorjob, fleksydelse og den skattefri præmie på op til 161.000 kroner, hvis du får dit efterlønsbidrag udbetalt.

Og vær opmærksom på, at din beslutning ikke kan gøres om – du kan aldrig vende tilbage til efterlønsordningen igen, hvis du får dit efterlønsbidrag udbetalt.

FTFa har lavet en guide, som du bør læse, før du beslutter dig. Den finder du her

Du er også velkommen til at ringe til skuespillerforbundets Nanna Møller, hvis du er i tvivl om, hvad der er det rigtige for dig.