Forbundets arbejde

Dansk Skuespillerforbund arbejder for at opnå større diversitet og en højere grad af ligebehandling inden for de områder, hvor forbundets medlemmer arbejder – og i kunst- og kulturlivet i det hele taget.

Det konkrete arbejde foregår primært i Ligebehandlingsudvalget, som med løbende initiativer arbejder på at forhindre forskelsbehandling, uanset om det er på grund af køn, race, hudfarve, religion/tro, alder, handicap, national, social eller etnisk oprindelse, politisk anskuelse eller seksuel orientering.

Udvalget er hele tiden i dialog med branchens arbejdsgivere om emnet, har udformet rapporter og deltager i konferencer og seminarer om ligebehandling og mangfoldighed m.m.

I menuen til venstre her på siden finder du den inklusionserklæring, som en række kunstnerforbund har underskrevet, samt en række rapporter på ligebehandlingsområdet.

Hvis du i forbindelse med dit arbejde oplever situationer, hvor du mener, at der finder diskrimination og manglende ligebehandling sted, opfordrer vi dig til at kontakte enten Ligebehandlingsudvalget eller bestyrelsen.

Kontakt ligebehandlingsudvalget

Kontakt bestyrelsen