Konflikt mellem YouSee og rettighedshaverne, der skaber det danske indhold

YouSee har i marts 2024 opsagt alle aftaler med producenter, skuespillere, instruktører, filmklippere m.fl., som skaber alle de danske film, tv-serier og tv-programmer, som YouSee sælger i deres tv-pakker. Men YouSee tilbyder stadig indholdet til deres kunder – uden aftale om brugen.

Her på siden kan du finde relevante materialer og løbende følge udviklingen i sagen.

Hjælp os med at gøre sagen synlig

Dansk Skuespillerforbund har lavet en række små kampagnevideoer som skal sætte fokus på konflikten med YouSee til resten af befolkningen - og vi vil meget gerne have din hjælp til at sprede budskabet på dine egne sociale medier.

Vi har lavet to kampagner, som sprogligt fokuserer henholdsvis på "vores arbejde" som samlet branche, og "mit arbejde" for dig som medlem af skuespillerforbundet. Kampagnevideoerne kan downloades og deles i følgende formater: et storyformat til Instagram, et postformat til Instagram samt et postformat til Facebook.

Download fungerer bedst, hvis du åbner filerne i en Safari-browser på din mobil og downloader dem til dine fotos. Herfra kan du dele videoerne på dine sociale medier som du normalt ville gøre.

Kampagne #1: YouSee sælger mit arbejde til dig - uden at have lov til det

Facebook post

Instagram post

Instagram story

Kampagne #2: YouSee sælger vores arbejde til dig - uden at have lov til det

Facebook post

Instagram post

Instagram story

Filerne kan også downloades samlet fra WeTransfer her.

Benjamin Boe Rasmussen rystet over usande udmeldinger fra YouSee

Dansk Skuespillerforbund vil stoppe YouSees ulovlige brug af dansk tv-indhold

FAQ om Nuuday/YouSees søgsmål mod Copydan

Nuuday/YouSee sagsøger kunstnere og kulturproducenter