Filmskuespil med Lotte Svendsen

løbende
200 kr. for Åben Studio kort, 2 halvår 2018
Filmskuespil med Lotte Svendsen

Med karakterarbejde kan du opnå den gode scene på kort tid

Filmskuespil med Lotte Svendsen handler om at blive bedre til at gå målrettet til værks. At øve sig i at tale sammen og stille de rigtige og til tider svære spørgsmål. Hvad driver karakteren og hvordan opnår karakteren dens vilje? Og hvad gør man som skuespiller, hvis instruktøren ikke kan svare på ovenstående? Hvordan kan man som skuespiller være med til, at skabe åbenhed og tillid på en ofte presset filmoptagelse?

Hos Lotte Svendsen er stilen ofte tragikomisk. Hun har stor interesse for karakterarbejde og er inspireret af Mike Leigh.  På kurset vil der arbejdes med miljøbeskrivelser, hvor Lotte medbringer en stak nultekster, sjældent på mere end 10-12 replikker. Sammen udforsker I teksten og hérfra udstikkes en retning. Typisk arbejdes der max en times tid med den samme tekst efterfulgt af evaluering.

Lotte Svendsen er uddannet filminstruktør fra Den Danske Filmskole i 1995. Hun har lavet flere spillefilm (bl.a.  "Bornholms Stemme"), instrueret satire på scenen og på TV (”Emmas Dilemma" og "Damen med de Blå Tænder"). Senest har Lotte Svendsen instrueret spillefilm "Sikke et cirkus" og tv-serien og filmene "Max pinlig". Hun underviser på Den Danske filmskole og har også afholdt workshops på Super 16.

Læs mere om Lotte, her