Ud over kurser og træning, der relaterer sig direkte til kunstnernes fag og arbejdsliv, tilbyder DSF Studio en række andre arrangementer. Det kan fx være foredrag og forskellige netværksmøder, hvor du kan blive klogere på et emne, som relaterer sig til din kunstneriske hverdag, fx skat eller ansøgninger.

Forfatterportrætter på film – en gratis foredragsrække med filmforevisninger

information findes i teksten
gratis ved oplysning om DSF medlemsskab og tilmelding via kursus@danskforfatterforening.dk

Forfatterportrætter på film – en foredragsrække med filmforevisninger

Inger Christensen blev flere gange nævnt som kandidat til Nobel-prisen, men gled ved sin død ind i rækken af forfattere, som er sikret udødelighed ved, at de aldrig nåede at få prisen. Filmen ”Inger Christensen – cikaderne findes” understreger forfatteren billedrige sprog.

Jytte Rex har instrueret filmen, og vil både introducerer filmen samt diskutere filmen efter forevisningen.

Jytte Rex debuterede i 1972 som både filminstruktør, forfatter og billedkunstner. Hun har bl.a. lavet spillefilmene ”Planetens spejle” (1991) og ”Silkevejen” (2004), samt lavet portrætfilm om bl.a. komponisten Pelle Gudmundsen-Holmgreen, arkitekten Henning Larsen og billedkunstneren Palle Nielsen.

Medlemmer af Dansk Skuespillerforbund har mulighed for komme til dette foredrag ganske gratis.

INFORMATION

Sted: Biograf ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55; 1123 København K

Dato: 9. november 2017 19 - 21

TILMELDING

Senest den: 25. oktober 2017

kursus@danskforfatterforening.dk

Husk at skrive at du er medlem af Dansk Skuespillerforbund

Forfatterportrætter på film – en foredragsrække med filmforevisninger

Filmen ”Den erindrende” er baseret på to noveller af den argentinske forfatter Jorge Luis Borges. Filmen benytter forfatterens tekster som udgangspunkt for en række originale visuelle associationer. Filmkritikerne hædrede ”Den Erindrende” med en Bodil.

Desuden vises ”Floden”, som er Jytte Rex’ personlige bud på en film i Borges’ ånd.

Jytte Rex har instrueret begge film, og vil både introducerer filmene samt stille sig til rådighed for efterfølgende diskussion.

INFORMATION

Sted: Biograf ASTA, Cinemateket, Gothersgade 55; 1123 København K

Dato: 16. november 2017 16:30 - 18:30

TILMELDING

Senest den: 8. november 2017

kursus@danskforfatterforening.dk

Husk at skrive at du er medlem af Dansk Skuespillerforbund.