Kunstnere i klassen

22. september 2017
Kunstnere i klassen

Mandag 25. september ser et nyt projekt dagens lys. Kunstner i Klassen (KIK) er et pilotprojekt, der har til hensigt at give folkeskolelever og lærere en øget forståelse af hvad kunst og kultur kan i undervisningen. I første omgang løber projektet af stablen på henholdsvis Hurup og Tingstrup folkeskoler i uge 39 og uge 40.

Kunstner i Klassen projektet skal med professionelle kunstnere som undervisere, kvalificere eleverne på et bestemt klassetrin i deres arbejde med og oplevelse af, forskellige kunstgenrer og kunstgreb. Undervisningsforløbet skal nå ud til en række børn og unge samt give skolerne en kunstnerisk løft.

Kunstarterne er fordelt i flg. genrer/klassetrin og i alt 7-8 professionelle kunstnere vil være deltagende gennem forløbet.

• 3. klasse: Musik
  • 4. klasse: Billedkunst
  • 5. klasse: Scenekunst
  • 6. klasse: Kunsthåndværk/design
  • 7. klasse: Litteratur
  • 8. klasse: Film

Kunstner i Klassen projektet er et pilotprojektet, som bliver evalueret og det er hensigten at erfaringerne fra evalueringen skal kunne bruges som model for lignende forløb på andre skoler i hele landet.

Bag udviklingsprojektet står Dansk Kunstnerråd med støtte fra en række fonde, Region Nordjyllands Kulturpulje og Kulturministeriets Huskunstnerordning.