Kan du ikke læse denne HTML mail?  Klik her
Nordisk Film vil lave teater
Nordisk Film har etableret et nyt selskab NF Live, som skal producere live-underholdning i stor stil, blandt andet teater. Første initiativ bliver en Beatles-teaterkoncert, ”Hey Jude, som får premiere i Forum 28. december i år. Nordisk Films planer er, at lade NF Live producere to-tre store teaterproduktioner årligt.

Flere eksperter forudser, at Nordisk Films initiativ kan lægge et pres på de eksisterende danske teatre. Blandt kalder lektor Stig Jarl fra Institut for Kunst og Kulturvidenskab på Københavns Universitet, det voldsomt indgreb i konkurrencesituationen.

"Vi er stadig en relativt lille by, og jeg vil mene, at det påvirker den samlede konkurrencesituation rigtig meget, at der bliver smidt 100.000 eller 200.000 flere billetter i omløb per sæson. Jeg har svært ved at se, at teaterinteressen kan vokse så meget. Det vil sige, at der er nogen, der kommer til at blive tabere", siger Stig Jarl til Politiken.

Bliver du kontaktet vedr. kontrakter med NF Live, er du meget velkommen til at kontakte forbundet for at få rådgivning.

Aalborg: Yoga-undervisning med Julia Svabo

I undervisningen fokuserer Julie meget på, at den enkelte elev skal opnå en kontinuerlig udvikling. Gennem træning af styrke, smidighed og åndedrætsøvelser vil der blive skabt en større kropsbevidsthed, og eleven vil opnå en ro og kontakt til krop og sind.

Ashtanga Yoga er et dynamisk yogasystem, der elegant synkroniserer åndedræt med bevægelser, og giver øget fleksibilitet, styrke, udholdenhed, balance, åndedrætskontrol og afspænding.

Julia Svabo har siden 2008 fungeret som ledende yoga- og meditationsvejleder hos Drop In Yoga i Ålborg. Hun har arbejdet med Ashtanga teknikker siden 2004, og udgav i 2010 Deep Relaxation Guided by Julia Svabo.

Læs meget mere om kurset og underviseren her.

Dato: tirsdag den 14. februar, mandag den 20. februar,
torsdag den 1. marts og onsdag den 7. marts.
Tidspunkt: kl. 10.15-11.30
Sted: Aalborg Teater
Tilmeldingsfrist: søndag den 12. februar via hjemmesiden
Pris: 100 kr.

Odense: Dubbingkursus med Laurits Laursen
På kurset vil du blive introduceret til dubbing som håndværk. Du vil få kendskab og lejlighed til at prøve den basale arbejdsgang og opleve processen "hands-on". Du vil blive præsenteret for de fornødne værktøjer, og du vil få til opgave at indspille og huske roller med forskellige stemmer.

Kurset forløber over en hel dag, hvor du kommer bag mikrofonen af flere omgange og prøver kræfter med roller af forskellig karakter under kyndig instruktion. Du observerer dine medkursister og har gennem forløbet derfor tid til og mulighed for at reflektere over egen præstation, inden du skal “i ilden” igen. Din dubbing bliver naturligvis indspillet, så du senere kan få stemmeprøver af dine roller.

Følgende forudsætninger kræves: En god stemme, gode læseegenskaber, og “musikalitet”. Du skal også beherske sproget, og have god diktion, samt "fingerspitzgefühl" for skuespillets nuancer. Du skal også kunne multi-taske, da replikkerne indlæses simultant med afspilning af originallyden.

Instruktør på kurset er Laurits Laursen, der er uddannet ved musikkonservatoriet og har mange år som tonemester og instruktør på bagen. Har arbejdet i flere lydstudier og med en række produktioner til tv, dvd og spillefilm.

Dato: tirsdag den 22. maj til onsdag den 23. maj
Tidspunkt: kl.10.00-18.00
Sted: Odense Teater
Tilmeldingsfrist: onsdag den 25. april via hjemmesiden
Pris: 500 kr.

Navnekonkurrence

Du kan stadig nå at deltage i konkurrencen om at finde et godt navn til Dansk Skuespillerforbunds nye store efteruddannelses-initiativ, der ser dagens lys efter sommerferien i de nye lokaler på Tagensvej.

Præmien er 8.000 kr., der kan bruges til en studierejse i ind- eller udland.

Se mere om, hvordan du deltager på hjemmesiden

Morgentræning på vinterferie

Dansk Skuespillerforbunds morgentræning holder vinterferie i næste uge.

Herefter forsætter vi i uge 8 og fremefter med følgende program:

Mandag: Tai Chi/Qi Gong med Anders Gjerlev
Træningen har tæt relation til Tai Chi men uden kamp-aspektet. Alle niveauer er velkomne.

Tirsdag:
Improvisation med Ole Boisen
(vikar: Pernille Sørensen den 21. og 28. februar)

Onsdage: Sang med Nana Fagerberg

Åben torsdag: Næste arrangement den 23. februar: Spørgetid hos revisoren med Bent Malinovsky

Fredag: Filmskuespil med Jonas Elmer

Stilling på Syddansk Musikkonservatorium
Syddansk Musikkonservatorium i Odense søger timelærere, der kan varetage undervisning i ensemblesang og klassisk sang som hovedfag.

Se stillingsopslaget på www.smks.dk

Dansk Skuespillerforbund – Tagensvej 85, DK-2200 København N – Tlf.: 33 24 22 00 – dsf@skuespillerforbundet.dk
Hvis du ikke længere ønsker at modtage dette nyhedsbrev, kan du afmelde det her.  Du har også mulighed for at redigere din tilmelding.