Jubilæumslegat

Dansk Skuespillerforbunds bestyrelse indkalder ansøgninger til legatet. Legatets formål er at yde støtte til medlemmer af Dansk Skuespillerforbund, der er under uddannelse på én af forbundet anerkendt uddannelsesinstitution. Ved uddeling af legatet bliver der udelukkende lagt vægt på, at ansøgeren er i økonomisk trang.

Du skal sende ansøgningen via ansøgningsportalen. Følg linket her på siden.

Der er ansøgningsfrist onsdag 6. november 2019. Du kan forvente svar inden jul.

Legat efter afdøde skuespiller Irma Larné

Skuespiller Irma Larné blev indmeldt i Dansk Skuespillerforbund i 1946 og startede sin karriere under 2. Verdenskrig ved Kasino Teatret i Aarhus.

Hun spillede på et hav af scener, medvirkede i både Arne Weel-turnéen, turnéer hos Harald Stabehl, Røde Kro Teater, og i en del revyer. I 1980’erne trak hun sig tilbage fra skuespillerlivet, og bosatte sig i Silkeborg, hvor hun dannede en lille teatertrup.

Umiddelbart inden sin død i november 2009, indstiftede Irma Larné et legat, som skal udbetales på hendes fødselsdag 21. marts.

Legatet er indstiftet til skuespillere over 50 år, der fortsat arbejder som skuespillere, og ikke er gået på pension, men har behov for økonomisk støtte.

Der uddeles 4 portioner á 25.000 kr.

Ansøgningerne behandles af et legatudvalg bestående af formand og næstformand for Dansk Skuespillerforbund samt advokat Steen P. Husbjerg.

For at søge, skal du klikke på linket til højre på siden.

Ansøgningsfrist i 2020 annonceres senere

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Hanne Arlund, ha@skuespillerforbundet.dk

Ansøgningsportalen

shemaleup.net