Ud over kurser og træning, tilbyder DSF Studio en række andre arrangementer, der relaterer sig til kunstnernes fag og arbejdsliv. Det kan fx være foredrag og forskellige netværksmøder, hvor du kan blive klogere på et emne, som relaterer sig til din kunstneriske hverdag.

Spørgsmål og ideer vedrørende arrangementer sendes til netværkskoordinator Anne-Mette Saugbjerg.

Foredrag med Lykke Scheuer - om kunstneriske processer og arbejdet som hospitalsklovn (online via Zoom)

27. november
09:30-10:30
Online via Zoom
24. november
Gratis

DSF støtter Danske Hospitalsklovne som Megasponsor, og vi har derfor fornøjelsen af at invitere dig indenfor til et foredrag om en hospitalsklovns hverdag. Vi får besøg af medlem og hospitalsklovn Lykke Scheuer, som blandt andet vil fortælle, hvordan hun trækker på sin kunstneriske baggrund som skuespiller, når hun er på arbejde som hospitalsklovn. Lykke blev i 2016 optaget på hospitalsklovneuddannelsen, og er i dag en del af det artistiske team, der varetager den overordnede artistiske linje på uddannelsen.

Lykke vil også fortælle om selve uddannelsen, og hvordan hun oplever det som en uddannelse, der støtter op om en skuespillers færdigheder.

Foredraget foregår online via Zoom. Alt du skal bruge er en skærm og en god internetforbindelse. Der bliver rig mulighed for at stille spørgsmål i løbet af foredraget.

Hvis vi kunne, ville vi servere dig en croissant og en kop kaffe. Vi håber, at du i stedet selv vil sørge for kaffe, sætte dig godt tilrette derhjemme og lytte til en spændene fortælling om kunstneriske processer og livet som hospitalsklovn.

Lykke Scheuer:
• Uddannet fra Michael Chekov Studio i 1996.
• Med til at opbygge Teater Grob fra 1997 – 2005.
• Etablerede Teatret Hils din Mor i 2011 med Thomas Lagermand, Abelone Koppel og Rene Benjamin.
• Medvirket i div. film og tv.
• Freelance skuespiller på Teatre, Dubbing og Speak siden 1997.
• Optaget på Hospitalsklovneuddannelsen i 2016 og er i dag medlem af det Artistiske Team, der varetager den overordnede artistiske linje og uddannelse.

Vi glæder os til at se jer!